Ett nytt projekt

detta projektet blir stort och tar tid. inget slarveri och ingen stress. ingen budget. låt det kosta vad det kostar men var ekonomisk. så tänkte jag när jag började med detta. ni kommer ihåg högtalarlådan jag byggde som såg ut så här.

 

nu hade jag tröttnat på den. det var jätte bra ljud men designen och lådan var för enkel.

jag åkte till brl i kungens kurva med andrea och min bror. min bror följde med eftersom han va tvungen att köra bilen då vi inte skulle hinna med min bil.

på brl köpte jag dessa 2 roliga saker.



i den lilla ligger det högtalartyg (118kr). i den stora ligger det en glasfiber matta (99kr).



bygg dag 1.  ja nu är högtalarna utskruvade.


 
reglar vid högtalar hålen? nej det är inte konstigt. snart får ni se varför.



2 nya högtalar hål?



så blev det av hålen. och om ni inte fattar er på högtalarbyggen så tänker ni va fan?

men lugn några flera högtalare ska de inte bli.



titta så fint :)



då det var dags att avsluta för dagen var jag ju tvungen att provmontera.

dag 2.

så här blev det då båda övre högtalarna fått sina hållare.





nu är även dom nedre högtalar ringarna  monterade men då dom inte var tillräckligt hållbara så togs dom bort och jag la bara 2 ringar runt nedre högtalar hålen så dom höjdes upp men rakt.

nu dags för detalj arbete.



jämför denna bild ovan med bilden under.



det är sådant man måste göra för att det inte ska sticka ut saker här och där genom högtalar tyget. så nu var det dags att kasta på högtalartyget.



där var tyget fast spänt i mitten och på nedre högtalar hålet till venster som jag sedan var tvungen att ta bort.



nu är tyget fast häftat på 3 av högtalar hålen. det fjärde hålet är inte klart därför  jag inte häftat där.



hålen utskurna. nu tänkte jag göra klart det sista hålet men han inte. för när jag vände mig om så kännde jag hur det stack till i foten. *AJ* jag tog upp foten och såg att det satt en skruv under skon. jag tog tag i skon för att dra av den. då gick det inte att få av skon och jag kännde hur skruven satt fast i foten när jag drog i skon. nu fick jag panik då jag inte fick av skon och skruven satt fast i foten. jag hoppade på ett ben in till andrea som fick en chock. jag ringde pappa som inte svarade. det började göra ont och då tänkte jag, jag måste få ut skruven innan adrenalinet släpper för då jävlar kommer det göra ont.  så jag satte mig på bordet ute och tog fram skruvmeiseln. i ren panik glömde jag vilket håll man skruvar åt så jag drog in skruven lite längre först. de gjorde så brutalt ont. sen kännde jag inte om det var åt rätt håll för det gjorde så ont att skruva men jag såg hur skruven åkte ut ur skon och kännde till slut hur den lämnade foten. jag räknade hur många varv jag drog skruvmeiseln så efter att jag blivigt ompysslad av andrea så hoppade jag ut på ett ben och skruvade in skruven så många varv som jag skruvat ut den. vi mätte på skruven i insidan av skon och jag hade haft den hela 1,2 centimeter rakt upp i foten.

bild hur skruven satt  innan jag drog ut den.



bild när den var utdragen.



ja skönt var det ju inte iaf.

men när jag mådde lite bättre och mamma hämtat ner kryckorna från vinden så var jag ju tvungen att prov montera högtalarna.



det blir fint det där. men mycket arbete kvar då de ska på med glasfiber och allt i hoppa. men iaf senare på kvällen såg det ut så här.


inte mysigt.

men nu lite rådgivning.

SKRUVA ALDRIG UT EN SKRUV ELLER LIKNANDE PÅ DIG SJÄLV.

detta kan innebära att du sliter sönder närver, blådådror eller liknande. ring alltid sjukvårdsupplysningen för att se vad du ska göra. jag gjorde det själv i ren panik. ring alltid sjukvårdupplysningen. blöder du kraftig så ring ambulans.

men men. högtalar bygget har gått rätt fort. lite för fort kanske men hoppas det blir bra och fint resultat. tror ni det kommer bli fint? pusspåre

Kommentarer
Postat av: Henrik

Blir fan riktigt fint! Fortsätt att göra lika bra som du gjort hittils :D

2009-08-18 @ 21:05:33
Postat av: madeleine

Älskar din kreativitet, det blir aldrig långtråkigt i din värld, hihi. Nu hoppas jag att du får mina kommentarer för jag vill att du ska veta att jag inte släpper kontakten med dig =) Du är min hjälte. Kramiz

2009-08-18 @ 23:35:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0