inga amatörer

titta på bilden.



ja det är ett moppelås med kätting och ja dom har försökt skära av det med en gasbrännare. det är andrea´s kätting och det var bara 2 milimeter ifrån att dom fick av kättingen. hade dom fått av den hade dom förmodligen kastat in den i en skåpbil eftersom dom 2 övriga låsen + styrlåset var orört och själva moppen hade inte en skråma. eftersom dom lyckats svettsa ihop låsbygeln och kättingen så gick den inte att få isär vi hämtade micke som åkte till jobbet och hämtade en vinkelslip. det ända verktyg han behövde hade han självklart lånat ut till en kompis igår. vi sa micke du behöver inte åka. men då va han så arg för att han inte lyckats få isär kettingen så han sa om inte jag får isär den här kettingen så kommer inte jag kunna sova i natt så jag åker till jobbet kommer om 45 minuter hejdå. sen fixade vi det och så körde vi iväg moppen till ett ställe jag inte tänker säga till någon med tanke på stöldrisken.

NÅGON ANNANS MOPPE/MOTORCYKEL DOM FÖRSÖKT SNO MED EN GASBRÄNNARE?

vi ska väll vara glada att dom misslyckades. men av skadorna att dömma måste dom antingen blivigt störda av några grannar, eller så har gasen tagit slut. eller så upptäckte dom dom andra låsen och gav upp, eller också tänkte dom komma tillbaka och hämta den med skåpbil. när jag stod på balkongen och rökte såg jag en vit skåpbil som var utlands reggad och den åkte välldigt fort men saktade ner utanför våran port. så håll ögonen öppna för tjuvarna och lås era grejer ordentligt. och inte bara låsa dom utan lås fast dom i någonting. skulle inte denna varigt fastlås så skulle dom kunna burit iväg den. så ta hand om era grejer. pusspåre

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0