så vacker utan spackel

så så vacker utan spackel. nej de stämmer ju inte för nu pratar jag ju om högtalarlådan. den bli så så vacker med spackel. pratade med pappa nyss. måste prata med andrea också, men pappa ställde upp på att åka till biltema imorgon för att köpa spackel :)



så vem vet blir det kanske en uppdatering på högtalarbygget under lördagen eller söndagen? de tror jag jag ska lyckas med :) längtar verkligen tills jag får förtsätta bygga. vill se resultat på en gång :)

haha jag tänker inte ens kommentera videoklippet måste bara lägga in det. passar så bra till inlägget :)





men ska vi släppa de där nu så kan vi börja prata om mitt besök hos min diabetesläkare. sjukt hur länge man måste plugga för hennes jobb. gymnasium 3 år. läkare 5,5 år , at-läkare 2,5 år diabetesläkare 5,5 år och så forskningsgrejen tror jag avr mellan 3 och 5 år. hon har pluggat längre än hur länge jag levt. vet inte om dom sifror jag uppgav är exakta men ungefär iaf. fick en ny blodsockermätare. snor grön :) min förra var knall rosa :)

bild på min förra:



bild på min nya:



så sköna färjer. men iaf besöket gick bra. fick reda på att det är 6% risk att mina barn får diabetes. de va så roligt när jag fråga. då svarade hon. ni tänker inte skaffa barn nu va? haha tyckte de va kul. får man inte ens fråga utan att man ska? hon ba inte skaffa barn nu när du är 16 och inte när du är 21 heller. nehe tänkte jag. läkarna säger ju att man ska skaffa innan 30 för då e det störra chans att få ett friskt barn men ändå vill dom att man ska vänta tills efter 21. alltså inte 21 utan efter. så om man börjar när man är 25 så måste man sluta innan 30. då blir de inte många abrn gjorda. man vill ju ha lite mellanrum iaf. men iaf så skaffar jag barn när jag vill. mohaha. men sedan skrev hon ut ett läkarintyg för övningskörningstillstånd och så ändrade vi lite grunddoser eftersom jag brukar vakna låg på morgonen. sedan satt vi och pratade om då jag slog sönder halva avdelningen när jag var 8 år och dom då flyttade mig till danderyds psyke där jag slog sönder hela väntrummet de har jag skrivigt om i ett annat inlägg men iaf så hade jag tydligen lite högt blodtryck växt 1,2 cm och gått ner i vikt. och de e inte så att jag behövt gå ner i vikt så de va inge positivt. men allt gick bra och jag kom därifrån med en bunt papper.  nu väntar jag på att andrea ska komma hem. sen vet jag inte vad vi ska göra blir väsby ikväll iaf. men jag hör av mig. pusspåre

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0