slipat och spacklat

Idag har jag slipat och spacklat en del.

så här såg det ut när jag tog fram högtalarlådan.



jag skar bort spackel klumpar och överflödig glasfiberväv sedan så slipade jag i drygt en timme.



ni kanske inte ser så mycket skillnad men kolla vid hålen för högtalarna så ser ni allt jag tagit bort. slipade jämt över hela lådan så alla klumpar och ojämnheter försvann.



och så spacklade jag över nästan hela lådan. extra mycket vid dom övre högtalarhålen då det måste vara en jämn yta där högtalarena ska sitta så det inte läcker ut luft för då blir ljudet kasst.

nu har jag gjort slut på 4,5 kilo spackel men slipat en del så det är väll 4 kilo spackel på nu.

ska åka till biltema någon dag och köpa 4,5 kilo mer glasfiberspackel och 2 kilo fin spackel. eller kanske 3 kilo. sedan ska det kletas på slipas och lackas sen är det bara att montera högtalarna så är det klart sen. det är underbart det. det var allt för stunden. pusspåre


Kommentarer
Postat av: Matilda

Är planen att lacka den i en speciell färg? Börjar se riktigt bra ut juh.



Kjam på dig.

2009-08-30 @ 18:23:18
Postat av: Matilda

Är planen att lacka den i en speciell färg? Börjar se riktigt bra ut juh.



Kjam på dig.

2009-08-30 @ 18:24:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0