Du måste ta hand om dig själv

det hör jag hela tiden. Jimmy du måste ta hand om dig själv. du ställer upp för alla hela tiden hjälper alla, bryr dig om alla och är en trogen vän som alltid finns där. men du får inte glömma bort dig själv.

Nu är det så här. jag tar hand om mig så mycker jag kan. dom problem jag inte kan lösa med mig själv är det ju ingen idé att lägga ner tid och energi på. Jag försöker äta regelbundet för att diabetes och kroppen ska må bra. jag försöker sova så mycket jag kan men det är inte alltid de går. och istället för att ligga och stirra i väggen så kan jag ju smsa eller något med den person som mår dåligt när jag ändå är vaken. eller? jag blir glad utav att kunna hjälpa andra och tycker det är självklart att ställa upp till 100% så länge man kan det. och om jag ligger och mår illa och har ont i kroppen kan jag fortfarande smsa eller prata med någon som mår dåligt de skadas ju jag inte av och jag brukar den största tiden må välldigt bra nu för tiden. klart att man inte sköter sig i bland men då straffar kroppen mig och då sköter jag mig en stund sen är jag lika dålig på att sköta mig igen så börjar jag må dåligt. men de är ju inte på grund av att jag tar hand om andra utan för att jag själv är lite slapp av mig och brukar glömma att ta insulin eller inte orka äta när jag är ensam hemma men de brukar alltid lösa sig tillslut så att jag tar hand om mina vänner får inte mig att må dåligt och sluta tänka på mig själv.

men idag har de vart en riktigt pissig dag. jag vaknade först av mitt alarm som ringde i en timme men lyckades stänga av mina 3 alarm i sömnen. under den tiden jag vakna hade jag ont i magen så jag somnade om. sen ringde pappa för att väcka mig och de tog en timme för när jag pratade med han hade jag otroligt ont i magen och kände mig slut i hela kroppen så jag ville bara sova. när jag väl kom upp runt klockan 10 eller vad det var så hade jag otroligt ont i magen. mådde väldigt illa samtidigt som jag var extremt hungrig. jag åt de jag brukar äta när jag är låg typ nån grej med lite chocklad på för att få upp blodsockret lite. så fort jag åt de fick jag kvälningar och mådde jätte illa. så jag åt ingen frukost. senare ville jag få i mig lite socker och bli lite mätt så jag drack en coola och rökte lite för de mättar ju. vad ska jag göra när jag inte kan äta? sedan så åt jag tillslut middag och de va rätt jobbigt men fick i mig ganska mycket. när jag skulle resa på mig så snurrade de runt i huvudet och jag gick som ett fyllo. har fortfarande otroligt ont i magen och de bara snurrar när jag reser mig upp. så nu mår jag inte specielt bra. jag tänker på mig själv men känner att just nu finns det inte så mycket som jag eller någon annan kan göra åt situationen så det är bara att vänta tills det går över och sova på saken. det blir nog bättre imorgon. jag gör allt jag kan för att må bra och kommer ALLTID ställa upp för mina vänner.





bilden e från midsommar 2007

pusspåre


Kommentarer
Postat av: Anonym

sjukt söt.

2009-12-11 @ 12:19:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0