akut vård bara på vardagar

man får inte behöva besöka akut vård på helgerna. bup (barn och ungdoms psykiatri) har bara öppet på vardagarna. jag ville ringa min läkare idag för att boka ett möte för att få ny medicin men man får tydligen inte må dåligt på helgerna. är det akut så ska man alltså vänta i 2 dagar?  nu är inte det helt akut eftersom jag för tillfället röker men bokar jag tid på måndag så kan det ju dröjja tills jag får hjälp. hoppas bara att min läkare inte har semester. men jag ska iaf på ett möte så fort jag bokat ett för att få ny medicin. jag orkar inte längre handskas med mina aggressioner och hoppas att min läkare kan vara förstående. sist så fick jag ingen ny medicin och då var jag tvungen att sluta med den jag hade mot läkarens vilja för att få som jag ville. hoppas bara på bättre mediciner för varken jag eller dom som är nära mig orkar med mitt beteende just nu. är det så här sjukvården ska fundera. när man är aggresiv och en fara för sig själv och andra så måste man sluta medicinera sig och göra nått fel för att få som man vill. vill verkligen få hjälp nu. någon annan som haft problem med psykiatri vården? hoppas bara dom förstår mina problem. jag vill slippa utbrott, jag vill varken skada mig själv eller andra men det kan smälla när som helst. det är en så jobbig känsla i kroppen när man inte kan kontrollera den. och den depresionen man hanmar i efteråt när man vet att man skadat någon fysiskt och psykiskt är hemsk att leva med. hoppas jag får hjälp nu. ta hand om er. pusspåre


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0