Tillbaka

Nu har jag ju faktiskt lite att skriva om :)

Ja hm vart ska vi börja.

I torsdags åkte mamma och pappa till åre och efter skolan åkte jag till andrea. Andrea ringde och undrade om jag kunde köpa donken på vägen men plånboken låg ju hemma hos henne så jag åkte ocvh hämtade henne sen avr det dags för donken. Det var det värsta jag varigt med om.

kommer fram till kassan och tänker åh nej inte hon.  Då var den en jag handlat av förut som då var otrevlig men men. jag går fram beställer och andrea säger vad hon ska ha.

Får min läsk. va fan det är sprit. Jag skulle ha coola. hon fick byta.

Andrea kollar i sin påse då hade hon glömt såsen. andrea säger hallå jag fick ingen sås.

Hon fick sin sås.

Jag säger. hallå vart tog min mat vägen?

Den kommer dröja 3 minuter. okej tänker jag. det brukar ju dröja drygt 3 minuter så det är lugnt.

Efter 10 minuter sa jag till henne. vad fan händer? vart är min mat. jag har för i helvete diabetes.  och det har tagit 10 minuter nu.

hon säger att det ska dröjja en minut.  Andrea kollar i påsen igen och då har hon glömmt lägga ner pajjen. Andrea pratar med tjejen i kassan. oj då det kommer ta 7 minuter att vänta på den.

Dom tog tillbaka andrea´s mat och la den på värmning.. efter 10 minuter fick jag min mat. orkade inte vänta på nått mer så jag åt upp  all min mat vid kassan och andrea stpd och väntade på sin paj.

Efter totalt 25 minuter fick vi vår mat. dom tog fel på saker och glömde saker och dom kallar sig för en snabbmatskedja?

Jag kom hem skickade ett mail till mc donalds och skrev vad som hade hänt och namnet på personen i kassan.

Efter någon dag fick jag svar från mc donalds.

Ett långt mail. det stod den tiden du fått vänta på maten är inte acceptabel. jag ska ta detta vidare till resturang ansvarige och kolla vilka rutiner dom måste ändra på och så ska vi prata med tjejen i kassan som kompliment får du två gratis menyer.

Det lönar sig att klaga hahahaha.

Sen på kvällen åkte jag och albin i bilen till skytteholmsfältet. andrea och alexandra gick dit så möttes vi där.
Vi träffade massa människor där. människor man träffat och människor man aldrig träffat.
Det var ju en människa som var väldigt jobbig. sprang runt över allt skulle prata emd alla han inte kände och blev riktigt jobbig. en annan kille ledsnade på han och drog omkull han och sparkade honom i ryggen. han sprang då där ifrån. Sprang till tunnelbanan och röjjde som ett arsle där.

Vi ville inte att oskar skulle gå till tunnelbanan själv med tanke på hur mycket folk det var överallt och hur fulla alla var. Vi gick till tunnelbanan där vi träffar den jobbiga personen som springer runt som en dåre och personerna inne på pressbyrån var skitr arga på han. ett under att han inte fick emr stryk än han fick.

dagen efter träffade vi några av människorna igen. dom snodde spolarvätska på statoil för att få fyr på brasan som nästan slocknat. när dom kom till brasan hade jag, andrea och albin redan avrigt där ett tag. andrea ville gå hem när dom började hälla spolarvätska över elden så att hon och jag inte skulle få någon skit fall nått hände.  polisen var lixom där precis innan dom andra kom. så vi begav oss hemåt och tog det lugt bara.

på lördag kväll åkte vi till väsby. andrea ville öva att köra dit så vi åkte på hennes moppe. Vi kom fram hämtade min fyrhjuling åkte och hämtade matilda sen drog vi till donken med rikard, häggblad och alla. Vi åkte tillbaka till solna.

på söndag så tog vi med oss jade till väsby det var trevligt :)

Eftersom jag skulle till skolan på måndag och andrea sov hos mig så fick jade sova hos linus. Andrea och jade var lediga i går. efter skolan så tog vi och åkte till ett grustag och lekte med fyrhjulingen. blir det finare väder så kommer jag och linus att åka till grustaget idag och då kommer ni få bilder och kanske någon film på när jag kör :)

Det var det jag hade att säga.

Ha det bäst

Pusspåre



en flera år gammal cykel bild. hoppar och har ena handen bakom ryggen.



Och en cykel bild från midsommar afton 07. nej nu får ni ha det så bra.

pusspåre


Kommentarer
Postat av: asa

Jimmy... Jag undrar om det inte är så att du är en författare....? Du har så oerhört mycket att berätta! Du har lust och drivkraft att dela med dig av dina erfarenheter och reflektioner om världen du ser runt omkring dig... Jag är förundrad över ditt enorma driv!!! Go jimmy! :D

2009-05-08 @ 08:54:11
Postat av: madeleine

Imponerad över att du tog dig tid att skriva till McDonalds huvudkontor, har själv erfarenhet av vissa ställen som är långsammare och sämre. Bra att det lönade sig också. Kramiz

2009-05-13 @ 20:43:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0