tur man har koll på poliskontroll

helt sjukt vad poliser det är ute nu. jag åkte som vanligt i 65 i bilen så såg jag en polis, jag saktade ner, körde i 50 tills polisen var borta. jag körde lugnt ett tag till sen gasade jag igen då ser jag 3 polisbilar på en mack. släppte gasen igen och efter det skötte jag hastighetsgränserna tills jag kom förbi järva krog. då gasade jag på igen. jag ligger där fint i 65 och då ser jag en polis stå och vinka. det var hur många polis bilar som helst och dom tog in alla bilar. men bara dom som kom från solna så jag klarade mig annars hade jag ju åkt fast för fortkörning igen. så efter det skötte jag mig i trafiken vill jag lova. så snart när jag ska åka tillbaka hem så ser vi om dom står kvar där. ibland har man tur.




                                              ( bild lånad av google )

 

idag har jag kikat runt lite. tänkt ta traktor kort så jag får köra massa maskiner när jag ska söka jobb men tydligen så utbytes eu-kortet mot ett am-kort och då får man köra traktor på det. om det nu är sant så innebär det att jag slipper lämplighets intyg och allt. för de e ett problem för mig. skönt om det stämmer.  men när mitt am-kort börjar gälla ska jag ta förarbevis för speciella maskiner så som grävare och liknande. nu kommer snart andrea så det får räcka med bloggning för stunden. pusspåre


Kommentarer
Postat av: sandra

blä jobbigt med poliser ibland :P det är mkt där jag bor med :/

2009-09-23 @ 17:23:17
URL: http://remembersandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0