Bokstavsbarn sen första dan



Det ni ser är ett beat i mitt inspelningsprogram. Beatet ändrade helt min inställning till hur låten skall framföras. Det är alltså en ny låt som kommer att handla om bokstavsbarn. Det jag kommer försöka få ut är att alla vi stämplade bokstavsbarn ska vara stolta för dpm vi är. Folk får ha vilka fördomar dom vill men vi vet själva vilka vi är och vad vi klarar av. Det kommer jag försöka framhäva ordentligt i låten. Beatet är väldigt glatt för att vara valt utav mig tycker jag. Så med tanke på valet av handling så blir det en happy/sad låt. Rätt knepigt att förklara men jag tror att resultatet kommer bli tungt. SKa fixa och trixa lite mer än jag brukar. Jag vill verkligen nå ut till alla som haft det liknande som mig. Dom med adhd, damp, asperier och vad vet jag? Alla barn/ungdomar som haft det jobbigt och kanske fortfarande har det. Jag vill bara att ni ska inse att livet blir vad man gör det till. Att man inte ska låta sig styras av andras åsikter.

Kör ditt race och kör över dom som står ivägen.

Med det menar jag att du ska kämpa för att vara dig själv till 100% och inte låta dig förändras av andras åsikter. Försök att skita i dom som stämplar dig för den du en gång var. Folk kan ha svårt att inse att man förändras.

Hur som helst blir det en grym låt tillägnad alla bokstavsbarn. 5% av alla människor har ADHD så vi är inte ensamma.

Extremt mycket respekt till alla bokstavsbarn som insett att dom styr sina egna liv. Låt dig inte förändras av andras fördomar om dig. Kämpa på och ge aldrig upp.

DU är inte ensam.

Pusspåre

Kommentarer
Postat av: Chrissie

Jag har ADHD o fick veta detta då jag var 20 år nu när jag fick mitt andra barn, fick mitt första som 18 åring

2010-04-08 @ 07:33:35
URL: http://bloggenomchrissie.blogg.se/
Postat av: A!

Lykke til med låten! Hadde vært kult å høre den en gang.



Hilsen et bokstavbarn :)

2010-04-08 @ 21:49:41
URL: http://psykofantasi.blogg.no
Postat av: A!

Ah, skjønte ikke at den var ferdig. Takk for linken, jeg skal få hørt på dem :)

2010-04-08 @ 22:06:25
URL: http://psykofantasi.blogg.no
Postat av: A!

Jeg forstår vanligvis svensk, men jeg må ha blingsa litt i stad bare :) Men da har jeg i hvert fall linken til de sangene som er ferdige, og kan jo følge med når den nye kommer :)

2010-04-08 @ 22:47:46
URL: http://psykofantasi.blogg.no
Postat av: Ulrika/Killarnas morsa

Hej, Jimmyh!



Bra skrivet som alltid.

Jag ser fram emot låten.

Den ska spelas här hemma för mina båda bokstavsbarn (hoppas att den passar "bokstavsgubbar" oxå)



/Ulrika

2010-04-08 @ 23:46:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0