Jimmyh - Bokstavsbarn förevigt

Idag tog jag mig tid att åka hem och sätta mig i studion.

Det tog inte lång tid innan jag hade spelat in hela låten. Var jävligt taggad på att spela in och så flöt det på bra ifrån början.

Första versen är bara med piano så det är inte konstigt om det låter lite konstigt. Har ju aldrig kört på bara piano innan men jag ville testa något nytt och hoppas ni gillar resultatet.

Låten är ägnad åt alla bokstavsbarn här i sverige. 5% av sveriges befolkning har en diagnos. Adhd, Damp, asperger och add.




Eftersom att en person kommenterade och undrade om jag kunde skriva ner texten så har jag nu gjort det!

Text:

(vers1)

Jag har gått igenom eld jag har gått igenom vatten jag har tagit sömntabletter för att somna på natten. Jag har haft utbrott jag har varit aggressiv, Jag har gjort ett och annat för att ändra på mitt liv. Hyperaktiv kör tills jag Kraschar. Smällen kommer efteråt. Ah ni fattar. Kör bara på hårdare för varje dag, en dag ger kroppen upp och orkar inget på ett tag. Varje dag tar jag lugnande medicin, piller efter piller för att hålla mig lugn och fin. Vissa dagar speedad andra dagar helt slut. Livet med en diagnos kan verka rätt sjukt. Är du ett bokstavsbarn vet du precis, precis vilka vägar man tar till vilket pris. Bokstavsbarn för evigt kan aldrig tas ifrån mig. Inte förens dagen livet tas ifrån mig.

(reff x2)

 Bokstavsbarn förevigt föralltid i mitt hjärta. Inte vara deppig vi måste vara starka. Inte lyssna på allt jävla skitprat. Be dom dra åt helvete och visa vad vi klarar av.

(vers2)

Jag börjar bli speedad kroppen pumpar adrenalin. Får ta det som läkarn gav mig lite amfetamin.  Vissa verkar tro att man förlitar sig på medicin, men ni ska veta hur jag kämpat för att klara ett vanligt liv. Pappa stod åh titta på när jag krascha rutan, har så många minnen jag kan klara mig utan, jo jag minns en gång 2 sicuritas me batong, va inlåst på psyke åh dom gav mig en omgång. oh Shit vilken bra reklam 2 av era vakter som misshandlat ett barn. Har tagit slag, har fått blåmärken på min kropp, men hur hårt dom en slog tappade jag aldrig mitt hopp. Visst fanns mina föräldrar alltid där men va spela de för roll när samhället behandla en så här. In till Psykologer möten hit åh dit, Vill bara koppla av kunna tänka på min framtid.

(reff x2)


Bokstavsbarn förevigt föralltid i mitt hjärta. Inte vara deppig vi måste vara starka. Inte lyssna på allt jävla skitprat. Be dom dra åt helvete och visa vad vi klarar av. 

(vers3)

Adhd damp asperger och add, bokstavsbarn tillsammans ett helt jävla alfabet. Har alltid kämpat sen min första dag. Med hopp om att allt skulle bli som det är idag. Inga psykologer, ingen sluten vård, inga låsta dörrar ingen psykos. Skaffat jobb, flickvän och barn, inga möten på soc bara njuta av de jag har.Bokstavsbarn




Lämna en kommentar!

Pusspåre


Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan du skriva texten?

2010-08-29 @ 18:14:02
Postat av: kgb

dåligt flow, synd

2010-09-01 @ 13:55:55
Postat av: Johanna-mamma till Isabella

Bra låt!

2010-09-02 @ 23:22:07
URL: http://nuoriaiti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0