Legat och spytt

Idag har det varit långt ifrån den bästa dagen i mitt liv.

Jag vaknade av alarmet klockan 6 som vanligt när jag ska till jobbet. Klädde på mig skulle äta frukost och tog insulin som vanligt. Men när jag tagit en sked av min risifrutti så började jag må extremt illa. Jag gick till toa och sen låg jag och spydde. Gick och la mig igen i 2 minuter och sen var det dags för toan igen. Det värsta var att jag hade tagit insulin och fick inte i mig någon mat. Så blodsockret blev lågt och då är jag tvungen att äta. Men det går ju inte när man ligger och spyr men efter mycket om och men så lyckades jag få i mig dextro pulver. Typ som socker fast på pulver. Sen tog jag en kudde och la mig på badrumsgolvet istället. Badrummet är minimalt så jag hade kudden på tröskeln och fick vrida kroppen så fötterna låg mellan toan och badkaret. När jag slutat spy smsade jag chefen och sa att jag inte kunde komma till jobbet sen somnade jag igen klockan 8 och sov till klockan 11.

Detta brukar hända ibland. Nu var det längesen sist men det beror igentligen inte på någon sjukdom. Jag jobbar för hårt och sover alldeles för lite och då tar kroppen slut. Jag känner inte när jag jobbar för hårt. MEn det märks ju tillslut när det blir såhär. Men nu har jag beslutat mig för att fixa lite nya rutiner så att jag iaf får tillräckligt med sömn. Att jobba lugnare kan bli svårt men jag ska försöka. Sen nu när man har haft semester så är det lite extra svårt att gå ifrån ingenting till att jobba lugnt och fint. Iaf för mig. Jag brukar ju jobba alldeles för hårt.

Så just nu har jag rätt ont i halsen av att ha spytt och min mage känns lite sliten. Så jag ska ta och lägga mig och få sova ordentligt i natt.

Hoppas ni andra har det bra.





En bild ifrån 2007.

Pusspåre

Kommentarer
Postat av: Maria Fransson

Hejsan Jimmy, jag letade efter ifall du hade någon blogg mail eller något liknande men det verkade lite tomt på den fronten. Därför kommentaren här, jo nu kan du ju undra varför jag skriver till dig och vem jag är ? Jag är 17 år och jag har också Alopecia, jag har inte heller något hår, ögonfransar eller ögonbryn eller något hår över huvudtaget, Jag beundrar dig, det var väl vad jag försökte att få fram. Då alopecia inte är den enda sjukdomen du har. Kanske hade varit roligt att prata någon gång? kanske via msn eller något?

Kram

[email protected]

2010-08-13 @ 22:56:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0