När det inte riktigt går som man vill

Mådde inge vidare i morse men nu börjar jag bli lite stadigare.

Just nu har jag suttit vid datan och försökt att skriva på nya låten om bokstavsbarn men det går inte. Jag har ingen som helst koncentration och jag får inga ideér alls. Och då är det bara att lägga av. Jag tänker skriva ifrån hjärtat och när inte det går så får låten vänta. Jag vill ju inte spela in nått som jag skrev bara för att. Det finns inte lika mycket tid till att skriva längre som förr och inte lika mycket tid till att spela in. Jag har ju inte ens studion där jag bor nu eftersom att jag bor hos Andrea så måste jag ju åka hem till mina föräldrar för att kunna spela in. Men så fort en låt är klar så ska jag ta mig den tiden så jag kan spela in.

Lägger upp en bild på min kära mick. Det är en "ADK A51e"



Gillar den här micken jävligt mycket faktiskt. Jag har 2 mickar till men det är den här jag spelar in med. Den kostar runt 1 500 kr och ljudet är bra för det priset. Sen så har jag nästan alla studio grejer i svart. Micken, mixern, stativ och puffskydd. sen så e ju alla kablar svarta också men det är väl nästan alla kablar.

Men nu ska vi vidare. Jag har märkt att det är många som börjat prenumerera på bloggen via bloglovin. Det känns härligt att så många verkar gilla bloggen. Men vilka är alla ni 20 pers som prenumererar? Lämna en kommentar! Det vore kul att veta vilka som läser.

Imorgon flyttar vi hit min säng och spjälsängen ska bli härligt att få ordning på allt. Sen ska vi bara hämta barnvagnen så är vi klara med allt. Bara 7 veckor kvar nu :)

Nej nu känner jag mig fruktansvärt rastlös och måste hitta på nått innan jag blir tokig. Ha det bra.

Pusspåre

Kommentarer
Postat av: Isse

jag prenumererar inte via bloglovin', men jag läser din blogg :)

2010-08-13 @ 19:20:57
URL: http://sthlmblondie.blogg.se/
Postat av: Jessica

Jag kollar din blogg för att se nya låtar. Så mycke lättare än att söka på yuotube. Men det brukar bli att jag kollar annat med.

2010-08-13 @ 22:19:44
Postat av: Ida

Vart har du köpt den där micken ? För jag letar efter en bra mick att sjunga med men det

är ju nästan omöjligt!



2010-09-18 @ 15:25:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0