hade jag somnat hade jag spytt



jag måste säga att jag hade tur. jag la mig klockan 23 och kunde verkligen inte somna och det var en jävla tur att det inte gick. låg i sängen och tråkade till klockan 1 spelade lite spel på ipoden och bara slappa. sen klockan 1 gick jag upp igen. då tröttnade jag på att ligga där i sängen. jag tog ett blodsocker prov och låg på 18. tog insulin men blodsockret gick inte ner. tog mer insulin men sjönk inte iaf. så nu har jag precis bytt nål. ingen rolig sysselsättning så där runt 3 på natten men hade jag somnat och legat och sovigt utan att pumpen ger insulin så hade jag efter 4 timmar vaknat och spytt. och då är det försent att fixa det själv då skulle jag vart tvungen att åka till sjukhus och få dropp och ligga och spy där istället. men nu somnade jag inte och lyckades därför byta nål innan det gick så illa.

det är inte alltid bra att somna tidigt :)

måste hålla mig vaken nu i minst en timme till och se att blodsockert sjunker annars måste jag byta nål igen. men jag håller tummarna. god natt.

Pusspåre

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0