Fullt upp hela dagarna

Hej på er.

Jag har jobbat på dagarna och skrivit låtar på kvällarna så jag har inte haft tid med något annat. Jag och Angelica ska spela in en låt i helgen och jag tror att det kommer bli shyssta grejer. Så jag skriver och skriver. Min bärbara data har dom lagat nu så det är ännu lättare att skriva.

Här kan ni lyssna på förra låten som jag och Angelica gjorde.



sen så var det någon som bad om texten till denna låt och här har ni den.


Jimmyh Feat Angelica: Bokstavsbarn TEXT


(reffx2)

Ja de här går ut till alla bokstavsbarn, vi ska aldrig skämmas för den diagnos vi har. Vi ska vara stolta för allt vi har klarat av, för att vi har kämpat sen våran första dag.

 (vers1)

 När jag var liten blev ja stämplad som bokstavsbarn. Har kämpat mig fram för att bli den jag är idag. jag har varit agresiv slagits åh druckit sprit, ja jag har använt alkohol som medicin, vinden vände jag är nykterist ida, ska bli far till min flickväns barn, Kommer aldrig skämmas för nån diagnos jag har, För nån läkare sa adhd barn, Suttit på psyke, kastats hit åh dit, men dra åt helvete ja styr över mitt liv. Stämplad som bokstavsbarn men tänker aldrig känna skam, helt jävla iskall klivet ja fram. Jag står för mitt ord och kommer aldrig vika mig för att samhället valde att  stämpla mig. Behöver inte bruka våld när jag slaktar med en rad, nu och föralltid stolt bokstavsbarn.

(reffx2)

Ja de här går ut till alla bokstavsbarn, vi ska aldrig skämmas för den diagnos vi har. Vi ska vara stolta för allt vi har klarat av, för att vi har kämpat sen våran första dag.

 (vers2)

Göran Bodegård kalla de sluten vård, från läkare på barnpsyk till domare i hunddressyr, fick du dålig disciplin på barnpsykiatrin, eller valde du helt enkelt att byta liv. Vård hit åh dit ni snackar bara skit, delar ut piller som liknar amfetamin. Sitter hos psykolog säger att dom förstår när dom aldrig levt ett liv som vårt. Jag har ledsnat på landets psykiatri, försöker utan resultat förbättra våra liv. Jag står på egna ben och klarar mig själv inte fan blir de bättre av att sättas i en cell. Sen dagen jag släppes har jag kämpat mig hit. Tycker synd om min familj som sett all skit. Vill tacka min pappa som krigat för min rätt, alltid kört, orden ge upp har han aldrig hört. Kärlek till dig pappa tack för allt du gjort, en underbar person ditt hjärta e stort. Jag blev ett offer för svensk psykvård aldrig dömd men har suttit inlåst. Felaktig behandling skojar du med mig. Fingret upp i luften, kommer aldrig ångra mig.

 

(reffx2)

Ja de här går ut till alla bokstavsbarn, vi ska aldrig skämmas för den diagnos vi har. Vi ska vara stolta för allt vi har klarat av, för att vi har kämpat sen våran första dag.

(vers3)

 Kommer aldrig glömma vägen som tog mig hit, vägen har vart lång jag har sätt mycke skit. De gäller bara att aldrig haka upp sig, hamnar du på botten så lyfter ja upp dig, De handlar om mitt liv du får säga va du vill, du har ingen aning om hur de ligger till. Du har aldrig vart i mina skor det spelar ingen roll va du tror.


Pusspåre


Kommentarer
Postat av: Cassandra

Denna låten var också grymt bra ! :D

2010-07-18 @ 13:35:13
URL: http://cassandrababy.blogg.se/
Postat av: Ida

Gud , vilken bra låt !:)

2010-08-13 @ 00:13:18
URL: http://crazychickfromsthlm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0