Hemliga låten och Dagen som gått


Kollade nyss på Simpsons, finns det någon bättre serie på tv?

Ska jag ta och rabbla upp lite av de jag gjort under dagen kanske.

Först så vaknade jag av att Andrea kom och pussade på mig, hur underbart som helst. Sen så gjorde vi inte mycket alls innan hon var tvungen att åka för att hon skulle till tandläkaren. När hon åkte så gick jag upp och bråkade med Stationära datorn för att få inspelningsprogrammet att fungera. Micken var på och Beatet var igång. Jag spelade in låten på 8 inspelnings försök. Jag hade delat upp låten så den var i 5 bitar och då är 8 inspelningar extremt lite. Jag brukar vara uppe i 125 inspelningar innan jag är nöjd. En funktion på inspelningsprogrammet har försvunnit på stationära datorn så när jag hade spelat in allt skickade jag över hela projektet till min bärbara dator. Jag sätter mig i soffan och blir jävligt nöjd över resultatet på inspelningen så jag mixar tills jag blir helt nöjd med slutresultatet. Sen så skulle jag spara projektet i mp3 format och de ända som sparades i mp3 var en vers utan musik. Så bara min röst (det kallas Acapella). Då hade jag lite problem. Forsman kom hit och hjälpe mig så det gick att spara allt.

Låten är den hemliga låten så den kommer inte att släppas nu. När den kommer släppas är inte helt klart men absolut tidigast den 21 mars. Jag har en till låt som texten nästan är klar på så jag kanske släpper den innan det beror på hur mycket tid jag får till musiken nu när man äntligen fått ett jobb.

Tillbaka till vad jag gjort idag.

När låten var klar så satt jag och Forsman och chillade en stund tills han var tvungen att gå hem. Sen dess har jag övat lite på den låten som nästan är klar. Sen har jag bara suttit i soffan och tagit det extremt lugnt. Det kan ju vara skönt ibland att inte göra någonting men jag längtar tills måndag då jag äntligen får jobba igen. Det låter väl konstigt men det är roligare att vara på jobbet, få röra på sig, ha något att göra och prata med sina trevliga arbetskamrater.

Nu sitter jag i soffan och väntar på att klockan ska bli 17:00 då börjar "intern x" på tv4 fakta.

För er som inte redan visste så är ett av mina största intressen brott. Jag tycker det är intressant att se hur gärningsmännen tänker och hur polisen tänker i utredningarna. Hela situationerna i brott är helt enkelt väldigt intressanta.

Varför gör man ett brott? Var det planerat? Hur kom dom in i det kriminella? hur utreder polisen?

Favoritprogrammen är iaf Brottsplats usa och Gatornas krig.

Nu ska jag fokusera på tven.

Pusspåre

Kommentarer
Postat av: Nora

Spännande att höra låten sen :)



Svar till dig fråga, jag har sprutor och har haft det sedan jag fick diabetes. Vad har du?

2010-03-05 @ 08:19:13
URL: http://noragyll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0