Jimmyh - Jag kan inte gråta. Mer info

Tänkte lägga upp texten till låten jag släppte igår, även lite mer info om den.



Låt text


(vers1)

Jag kan inte gråta de finns inga tårar kvar. Dom har sprutat ur ögonen sen jag va ett litet barn. jag sattes på psyke när jag va 10 år, soc låste dörren sa att de va bäst så. Dom skapade ett krig som är svårt att förstå, tårarna på kinden skapas av ilskan inifrån. Har lovat min mamma min pappa och min flickvän. Att aldrig bli den personen jag va igen. De e svårt men jag kämpar, de har jag alltid gjort, jag har legat på botten men rest mig ganska fort, jag har ramlat igen jag har slagit mig hårt. Jag har låtit mina tankar bli till en låt.

 (reffx2)

Jag kan inte gråta de finns inga tårar kvar. Dom har sprutat ur ögonen sen jag va ett litet barn. Jag har suttit inlåst lidigt av psykos.  Jag har alltid kämpat när livet vart hårt.

(vers2)

Dom kallar mig kristen men jag har ingen religion efter allt som hänt har jag tappat tron, jag vill till himlen men tror inte på gud. Vem ska då släppa in mig där uppe i skyn. Har så många frågor som aldrig får nå svar får se hur de blir när jag ligger i min grav. Oavsätt vart jag ska, ska jag träffa er alla, ni som dog tidigt men även dom gamla. Sorgen finns i mitt hjärta, sorgen jag alltid bär, vila i frid har ni de bättre där ni är? Jag kommer upp en dag som jag sagt förut, de kommer ta tid, bara hålla ut, måste satsa på mitt liv min familj och min musik.  Skriva ner all skit för att orka vara positiv. Skriva ner all skit för att orka med mitt liv.

(reffx2)

Jag kan inte gråta de finns inga tårar kvar. Dom har sprutat ur ögonen sen jag va ett litet barn. Jag har suttit inlåst lidigt av psykos.  Jag har alltid kämpat när livet vart hårt.

(vers3)

 Jag har så svårt att lita på folk, få ett förtroende snacka åh sånt. Jag har svårt att prata svårt att känna tillit, så de blir när så många har svikigt. Samhället har skapat den jag nu blivigt. Gav mig cellskräck sätt till så jag lidigt.  Snälla mannen svara mig vad är det som händer. Snart blir du inlåst, hoppas vinden vänder. Ingen lek att sitta cell men man klarar sig, när du kommer ut hoppas jag du svarar mig. Säg att du är ren, att du klarar allt, att du inte röker, att du har lämnat allt,

(reffx2)

Jag kan inte gråta de finns inga tårar kvar. Dom har sprutat ur ögonen sen jag va ett litet barn. Jag har suttit inlåst lidigt av psykos.  Jag har alltid kämpat när livet vart hårt.


 Jag skrev den här låten efter att jag fått en panikångest attac. de känndes inte som någon vanlig panikångest attac för jag var helt slut i kroppen efteråt. Jag satte mig i soffan med datan i knät och började skriva. Jag satt där och det kändes som om Jag grät, fast det kom inga tårar. Just därför sjunger jag "jag kan inte gråta de finns inga tårar kvar" Eftersom jag hade så mycket i huvudet när jag skrev låten så tror jag att det var därför jag fick in så mycket i den.

Jag kunde hela texten i huvudet när jag spelade in låten. Det är nog därför det bara tog 40 minuter att spela in och det blev inte alls många inspelingsförsök innan jag lyckades.

Låten har fått 136 visningar på inte ens ett dygn så det känns som att den kommer att spridas. Än så länge har jag bara fått höra bra kommentarer om låten. Jag hoppas ni tar er tid att läsa igenom detta och lyssna på låten.

Pusspåre

 


Kommentarer
Postat av: Emil. ;)

Tjaa. den här låten va as nice :)som alla andra oxå men hoppas att du kommer fortsätta rappa :)



Mvh En STOOOR beundrare :)

2010-03-10 @ 22:31:19
Postat av: Sofia

Riktigt bra låt med grym text!

2010-03-11 @ 13:52:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0