Underskatta aldrig en kvinnas arbete

Fattar ni hur mycket dom gör? Okej nu vill jag inte bli påhoppad här. Det finns familjer där mannen gör allt. Det finns familjer där kvinnan gör allt. Men nu tänker jag yttra mig av den bild jag har av det som är vanligast.

Kvinnor/tjejer dom diskar, städar, tvättar och ordnar det mesta hemma. Nu är min flickvän sjuk och jag har dammsugit. De är ju allvarligt jobbigt. Och allt detta ingår i kvinnors vardag. Mycket respons till alla Kvinnor där ute som gör allt detta i vardagen. Det måste vara otroligt jobbigt att göra allt detta hemma och sen jobba på dagarna och kanske även ta hand om barnen om man nu har några.

Helt enkelt så ska jag aldrig underskatta det Andrea gör hemma. Shit va ni kvinnor sliter asså.

Jag försöker faktiskt hjälpa till så mycket som möjligt men jag är nog lite för slapp. Men jag har bestämt mig att den dagen vi flyttar hemifrån så ska Andrea inte göra mer saker än mig hemma. Varför ska den ena göra mer än den andra? De spelar ingen roll om man är man eller kvinna man ska väl göra lika mycket hemma iaf?

Jag har ont i huvudet och är rastlös så jag tänker inte sitta här och reta upp mig mer. Blir bara mer uttråkad när jag inte har något vettigt att skriva.

pusspåre


Kommentarer
Postat av: Madde

Kul att se att en kille skriver om detta:) bra skrivet :)

2010-03-13 @ 16:19:07
URL: http://maddesandstrom.blogg.se/
Postat av: Nora

Bra skrivet :) Skönt att du vågar skriva rätt från hjärtat och är helt ärlig i dina åsikter.

2010-03-13 @ 18:12:56
URL: http://noragyll.blogg.se/
Postat av: Micaela

haha kan verkligen inte relatera till det du skriver, då det är killen här hemma som gör det mesta. Men det är grymt kul att läsa en blogg skriven av en kille. varför är ni inte flera?!

2010-03-14 @ 20:06:45
URL: http://micalela.blogg.se/
Postat av: Andrea

När kan vi flytta?

Haha, tänk om man fick se lite mindre prat och lite mer verkstad framöver då!

Tack för dammsugningen btw :P <3<3

2010-03-14 @ 20:15:57
URL: http://cimarosa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0