Diabetes läkare, Köpt barnvagn, Fått jobb

Igår:

Diabetesläkare

Igår träffade jag min diabetesläkare som var förundrad över mina doseringar. Jag tar inte något insulin till frukost och lunch men ligger ändå bra i blodsocker. Kort och gott ett mysterium. Hon bestämde att jag skulle få en ny insulinpump som man kan koppla någon grej till så att den läser ständigt av blodsockret med hjälp av en nål som man sätter i magen eller benet. Den där mätargrejen ska jag ha tillfälligt i några veckor så dom kan se hur min krop fungerar för hon förstod sig verkligen inte på hur jag kan ha bra blodsocker utan insulin, även om jag arbetar hårt så borde blodsockret flyga upp efter att jag ätit och sedan sjunka men så verkar det inte vara. Så om någon vecka kommer jag ha 2 kanyler i kroppen men då lär jag få lite bättre koll på hur min kropp fungerar.

Köpt barnvagn

Ja igår så åkte jag och Andrea med hennes mamma till barkarby och betalade handpenning på vagnen så den är beställd. Det är en Teutonia fun. En skötväska ingick värd 695 kr och en hotell natt för 2.



Så här ser vagnen ut med liggdelen och den kommer vara i just den här färgen. Svart utsida och beige insida.



Så här ser vagnen ut med sittdelen men vi har beställt den i brunt.

Vagnen landade på 8 090 kronor på Babyland.

Idag

Jag började dagen på karolinska sjukhuset med att ta blodprover. När dom skulle fylla sista provröret med blod så kom det inget mer så då fick dom ta en kanyl i andra armen också. Men det gick fort och smidigt så jag kom till praktiken i tid. 

Sen så har jag skrivit på Anställnings papper så nu är jag anställd. Jag börjar jobba den 14e juni så nu är det klart. Nu gäller det bara att lyckas komma överens med Väsby hem så att vi kan få bo i en egen lägenhet.

Pusselbitarna faller på plats och lyckligare har jag aldrig varit.

Pusspåre


Kommentarer
Postat av: Hannah

Vagnen var verkligen jättefin..:) och Grattis till anställningen!!!:D Det måste kännas jätteskönt!



Ha de så bra!

2010-05-27 @ 18:06:22
URL: http://mittstoralillaliv.blogspot.com
Postat av: Aramia- Mamma till Kelly & Melwin

Kanonfin vagn. Hade en sådan till min dotter. Jätteskön och smidig att köra.

Grattis till jobbet!



2010-05-28 @ 03:02:18
URL: http://kellymelwin.blogg.se/
Postat av: EmbLeM

Kul med en kille som bloggar, och en som bloggar om familjen och framtidsplaner :) Cred till dej! :)

Lycka till med barnet :)

2010-05-28 @ 14:50:00
URL: http://emblems.blogg.se/
Postat av: Jade

Sv: Jo självklart! Det var absolut inte menat att man alltid ska dölja det man har komplex över, utan det var mer några tips om hur man börja lära att älska sig själv, det var så jag kom över mina komplex, eller ja, slutade bry mig rättare sagt. Det var inte menat att på något annat sätt.

2010-05-28 @ 15:25:12
URL: http://pussartillsalu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0