Nu jävlar är det slut

Efter 5 år tycker jag att det är dags att sluta. I går på jobbet tog jag en snus på morgonen och sen tänkte jag varför? Så jag gick och la snuset i ryggsäcken och jobbade vidare utan att ta en snus på hela dagen och jag har fortfarande inte tagit någon. Det har börjat bli riktigt jobbigt men det bästa är ju att det går över. Och Jag är envis. Riktigt envis. Varför ska jag ge upp och ta en snus när suget ändå kommer försvinna snart? Inget mer snus och Inga fler cigaretter!



Det är skit svårt. Man blir galen, vill inget annat än att fortsätta men varför? Det kostar pengar och förstör kroppen. Suget går väl över på några dagar. Nikotinet sitter bara kvar i kroppen i 19 timmar så snart är det inte ens det kroppen söker efter.

Ska göra det här utan niktotinfritt snus och utan nikotin tuggumin för då blir man väl beroende av det istället. Hade inget som ersatte snuset igår. Idag har jag 2 vanliga tuggumin men vill inte behöva göra det heller. Då kommer man väl tugga tuggumin hela tiden. Det är iaf bättre så det kanske inte gör så mycket.

Sen så tycker jag inte att jag haft några humörsvängningar. Humöret har vart åt helvete sen jag slutade. Men Jag vet att det kommer gå över tillslut och tänker inte ge upp!

Pusspåre

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Bra jobbat, Jimmy!

Jämt humör är bra...då vet Andrea var hon har dig :)



Kram Ulrika

2010-11-27 @ 19:08:56
Postat av: Sanna

Bra jobbat Jimmy!

2010-11-27 @ 21:23:25
URL: http://mammasvardag.blogg.se/
Postat av: linda holmström

Heja Jimmy! Niklas har varit snusfri i tre veckor nu så jag vet vad Andrea går igenom... Haha! Ser fram emot att träffa lilla Elvira, om inte innan så ses vi den 18! Kram

2010-11-29 @ 08:50:24
Postat av: jontee

Tja Jimmy!

Har du några tips om hur man kan göra när man slutar snusa? När jag slutade röka så gick jag igenom så svårar deprisioner att jag nästan inte orkade och då så började jag snusa. Hoppas att du har några tips eftersom jag vill varken snusa eller gå ignom denna depp igen// jontee

2011-05-02 @ 23:44:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0