Svar på tal

Nu har jag fått en kommentar som jag tänker svara på. Men eftersom att personen i fråga valt att vara ANONYM så kan jag inte svara personligen. Vilket känns lite tråkigt och opersonligt men här ska du få ett svar.



Nu låter det som att du tror att jag sitter dygnet runt vid datan och skriver låtar. Aldrig byter blöja på Elvira och aldrig gör något hemma men nu börjar vi med svaret.

Musiken är långt ifrån min största dröm. Så hur du vet att det är min största dröm är lite underligt. Min största dröm är att vara världens bästa pappa, att det alltid ska stå mat på bordet och att Elvira ska ha en riktigt bra uppväxt.

Låten jag skrev igår skrev jag när Elvira sov. Så ska jag lägga undan musiken för att titta på henne när hon sover i sin säng? Jag åker inte iväg till någon studio för att skriva mina texter. Jag tar datan i knät och skriver. Vaknar Elvira så lägger jag ifrån mig datan och ägnar all min tid åt henne! Jag försöker verkligen ägna all min tid jag har åt min dotter då jag vill vara en stor del av hennes liv. Och jag skrev när hon sov så hon förlorade ingen tid med mig.

Det finns människor som utövar sporter, tränar på gym och därför måste spendera den tiden någon annan stans än hemma. Men när jag skapar musik är jag hemma med min dotter.

Det tog mig en timme att skriva den där låten. Det tar mig max 2 timmar att spela in den. Jag gör knappt en låt i månaden. Ibland fler men oftast färre. Det innebär 3 timmar i månaden. Det finns dom som tränar 3 timmar i veckan.

Andrea får hur mycket hjälp som helst. Så fort jag är hemma och är vaken så är det jag som byter blöja. Idag har jag lagat middag till Andrea. Jag tvättar kläder och städar.

Du verkar bry dig så lite om min musik att du inte ens har lyssnat på låten jag gjort till henne. "får se hur det blir om jag står kvar på ett lager eller står på en scen och levererar rader. Hur det än blir så går familjen före allt, jobb och karriär kommer lösa sig trotts allt"

Min familj går före allt och musiken stör inte tiden jag har med min dotter.

Tag reda på fakta innan du uttrycker dig!

Var jag tillräckligt tydlig?

Pusspåre

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Bra, Jimmy!!

Jag gillar när människor kan uttrycka sig på ett sätt som inte kan missförstås.

Stå på dig! <3



Låter för övrigt som den välkända svenska avundsjukan. Kan det vara så att den som skrev är en mamma som inte får någon hjälp med barnet..?



Kram Ulrika

2010-11-08 @ 20:02:46
Postat av: SysterYster

Du behöver inte försvara dig! :( Det där är bara ren och skär avundsjuka som talar! Bra att du står på dig tycker jag.

Postat av: Jimmyh

Du är världens bästa pappa Jimmy kram mamma

2010-11-09 @ 11:05:17
URL: http://jimmyhh.blogg.se/
Postat av: Jessica

Nej, ödsla inte ens energi på sådana kommentarer. De är bara dumma, och visar hur lite den anonyme egentligen vet!

Du och Andrea gör ett strålande jobb - tillsammans!!

2010-11-11 @ 20:55:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0