Allt och lite till

Idag har det vart fullt upp. Min kära mopedbil var inte så sammarbetsvillig i fredags när jag skulle hem ifrån jobbet. Det gick bra när jag började åka hem men sen gick den bara långsammare och långsammare. Sen började det rycka när man åkte och sen gick den ännu långsammare. Sista biten gick den i härliga 20 km/t. Då visste man ju direkt vad som var fel eftersom att det inte var första gången det hände. Luft filtret var igensatt så motorn fick knappt någon luft. Sen så visade det sig även att oljenivån var sjukt låg så idag har jag roat mig med att fylla på olja och göra rent luft filtret. När jag började göra rent kom det svarta avgaser ur avgasröret men när jag var klar så var dom vita och fina. Så nu funkar den igen och jag kan ta den till jobbet som vanligt, super skönt!

Sen när jag duschat av mig all olja ifrån händer och armar. Tro mig det tog en jävla tid att få bort. Fick knugga in tvättmedel för att det skulle gå bort men är fortfarande svart under naglarna. Lagom fräscht men så är det. Iaf efter det så bar det av emot Kista centrum för att Andrea skulle köpa nya skor. 3 skor blev det. Och av alla butiker man kan vara i så tycker jag att sko butikerna är värst. Vet inte varför men det är inte det minsta roligt att vara i skobutiker. hur som haver så åkte vi hem och sen har det inte hänt så mycket mer.

Min mage är sjukt skum nu för tiden. Åt middag och så helt plötligt började jag må illa. Inte så illa så jag skulle kunna spy men det tog emot för varje tugga och det kändes som att magen sa åt mig att inget skulle ner. Sen efter det blev jag super trött och nu sitter jag här och bara sitter. Så skönt att inte behöva göra något vettigt.

Musik. Vad vore väl livet utan musik?

Jag har börjat få sjukt många ideér om handlingar till nya låtar. Jag vet inte hur det kommer bli. Om jag skriver en åt gången, spelar in och släpper eller om jag skriver alla låtar, spelar in dom samtidigt och släpper dom med en veckas mellanrum. Eller om jag släpper alla låtar på en gång. Vi får helt enkelt se hur det blir. Men vad som redan är bestämt är att jag och 3 artister till ska släppa en låt med musikvideo. Det ska bli roligt att spela in och släppa.

Det känns som att jag bara sitter här och skriver och skriver och att det aldrig riktigt blir något stopp.

Tatueringar.

Jag ska tatuera mig på min 18 års dag. Ni som läst bloggen länge kanske kommer ihåg att jag pratat om det tidigare men här ska ni få motivet.



Vad betyder denna symbol då? Jo det ser ut som en blomma och det är väl lite syftet men varje blad består av bokstaven D. D som betyder Diabetes. Det är svenska diabetes förbundets logga. Den ska jag tatuera in på högra överarmen fast i svart. Sen lite senare så ska jag tatuera in Elviras hand avtryck på hjärtat.

Jag tycker att en tatuering måste betyda något viktigt. Förstår mig inte på meningslösa tatueringar som inte betyder något. Varför vill man ha en sån? Det kanske finns någon som tatuerar in något vackert motiv men om det inte betyder något så kanske det finns risk att man tröttnar på det?

Diabetes har jag haft sen jag var 18 månader gammal och om inte forskningen går framåt i snabb takt så kommer jag ha Diabetes hela mitt liv. Och även om forsknings resultat skulle kunna göra så jag blir av med min diabetes så har den ändå varit en stor del av mitt liv under en så pass lång period att det alltid kommer vara en del av mig.

Och Elviras hand avtryck.

Elvira kommer alltid att vara min dotter. Jag har ingen lust att tatuera in hennes namn. Vem vet hon kanske byter namn? Vad som helst kan ju hända. Och sen så känns ett hand avtryck mer unikt och personligt.

Nu har jag babblat på en bra stunt så nu får det nog duga för dagen.

Pusspåre

Kommentarer
Postat av: julia

Fin blogg !

Hur mår du idag ? ;)

2010-11-01 @ 00:57:38
URL: http://juliaofsweden.webblogg.se/
Postat av: Mohawwk

Fränt med handavtryck! Jag hade bara tänkt att fortsätta med personnr :) har ju mina syskons personnr som du kanske såg på facebook? ;)

2010-11-04 @ 19:20:23
URL: http://mohawwk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0