Det här "värkar" bli bra

Hejsan. Nu har jag inte vart inne här på ett tag men jag har inte haft tid. Andrea har haft värkar och just därför har det vart mycket annat jag vart tvungen att göra än att sitta här.

igår kväll var vi inne en sväng på förlossningen och gjorde en undersökning som visade att hon var öppen en centimeter. Klockan 9 i morse ringde Andrea och bad mig komma hem för att hon inte orkade ta sig igenom värkarna när hon var ensam hemma så det var bara att avbryta jobbet och åka hit.

Nu har hon värkarna med mellanrum på 5-8 minuter men dom har blivit mycket starkare. Nu skriker hon nästan i varje värk så vi får se när vi åker in till förlossningen igen.

Konstigt nog är jag inte nervös alls. Jag brukar aldrig bli nervös men jag trodde jag skulle bli det när det gälde det här men vem vet. Det kanske kommer!

Jag har inte all tid i världen att sitta här. Vem vet. Nästa gång jag bloggar kanske jag är pappa?

Pusspåre


Kommentarer
Postat av: Matilda

Du kommer bli en toppen pappa, lycka till :)

2010-10-06 @ 13:22:24
URL: http://mlauridsen.blogg.se/
Postat av: Sebbe H

Lycka Till Nu Jimmy! Håller Tummarna för er <3

2010-10-06 @ 14:54:46
Postat av: Ulrika

Vad spännande!

Koncentrera dig nu på att ta hand om Andrea och Lycka till! Det kommer att gå jättebra och plötsligt har ni knodden hos er :)

2010-10-06 @ 15:13:36
Postat av: Jessica

Hej Jimmy,

Jag har följt er ett tag, och även skrivit inlägg hos Andrea. Jag hittade hit eftersom jag också är diabetiker sedan 16 år tillbaka.

Nu tänkte jag dock att det var hög tid att även skriva något här!

Jag vill önska er lycka till inför mötet med ert barn!

Ser fram emot att få höra sen hur allt gick :)

LYCKA TILL!!

2010-10-06 @ 17:12:02
URL: http://www.minneslund.com/blog
Postat av: lisa

ahh vad kul jimmy :D du får skriva så fort det händer något! lycka till, hälsa andrea det också <3

2010-10-06 @ 18:01:28
URL: http://lisaweseth.blogg.se/
Postat av: Tobias

Jimmy ska bli pappa jimmy ska bli pappa andrea ska bli mamma andrea ska bli mamma :D fan va glad jag blir :D:D:D:D!!!!!!!!

2010-10-06 @ 19:14:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0