Jimmyh - Elvira min dotter

Efter mycket om och men så är låten till min kära dotter klar. Idag så åkte jag, Andrea och Elvira till mina föräldrar så att jag kunde få spela in och det är ju så underbart att få stå vid micken och köra sin grej. En fantastisk känsla.

I början blev jag inte alls nöjd. Jag tyckte jag lät konstigt så jag tryckte på rec. lyssnade raderadera. Sen höll jag på så ett tag tills jag tänkte nej nu jävlar så körde jag ordentligt och då gick det hur bra som helst och till slut blev jag tillräckligt nöjd med resultatet för att släppa låten.

Detta är helt klart den mest känslo laddade låten jag gjort och jag hoppas att ni gillar den och kan ta er tid att kommentera låten.



text:

Pappas lilla tjej de e för dig mitt hjärta slår, du e finast i världen så söt det bara går.  Jag lovar min dotter har förändrat min framtid Elvira min dotter ja älskar dig föralltid.


När jag träffade din mamma lova jag en sak jag skulle ta mig i kragen och bli far till hennes barn. Några år har gått och här står jag idag med dig liggandes i famnen har aldrig mått så bra. Att få vara din pappa är det bästa som har hänt. Mitt hjärta står öppet och har ingen gräns. Det är svårt att få ut vad jag känner i ord. För det känns i mitt hjärta när det pumpar mitt blod.   Du är vackrast i världen det finaste jag har. När du kommer med frågor ska pappa ge dig svar. Som jag redan sagt har jag aldrig mått så bra. Du har gett mig ro i själen mitt söta lilla barn. Hålet i mitt hjärta finns inte kvar. Du gav mig en förvandling du är så underbar. Vet inte vad jag kan säga när ord tar slut, du är en del av familjen, jag älskar dig sjukt.


Pappas lilla tjej de e för dig mitt hjärta slår, du e finast i världen så söt det bara går.  Jag lovar min dotter har förändrat min framtid Elvira min dotter ja älskar dig föralltid.


Jag var på din förlossning men inte när du kom ut. Då låg jag och spydde på Astrid Lindgrens barnsjukhus. Din mamma skickade mig ett sms jimmy vi har fått en dotter en liten gullig tjej, har aldrig nånsin känt den glädjen du gav mig, Den känslan jag fick kändes riktigt galen. Jag hade precis vaknat från att vara medvetslös. Var inskriven på sjukan så fick inte se min tös. Just då så högg det i mitt hjärta, första gången jag såg dig glömde jag den smärtan. Första dagen i ditt liv var den bästa i mitt liv. Låt oss skapa fina minnen och bygga upp en framtid. Jag kommer inte kunna ge dig allt som du pekar på men jag kan ge dig kärlek en trygg familj och glädje sång. Jag kan ge dig allt du behöver för att klara dig. Vilka vägar du än går så står din pappa bakom dig. Stöttar dig i allt jag lovar att jag hjälper dig. Kommer alltid finnas här och aldrig nånsin svika dig. Jag ska göra allt för att bli världens bästa pappa. Familjen framförallt Sedan jobba och rappa. Får se hur de blir om jag står kvar på ett lager eller står på scen och levererar rader. Hur det än blir så går familjen före allt. Jobb och karriär kommer lösa sig trotts allt.   


Pappas lilla tjej de e för dig mitt hjärta slår, du e finast i världen så söt det bara går.  Jag lovar min dotter har förändrat min framtid Elvira min dotter ja älskar dig föralltid.


Jag kommer bli stolt när du tar dina första steg, jag ska lära dig att stå stadigt på dina ben. Lära dig att cykla, lära dig allt jag kan. Hoppas du känner kärlek till familjens starka band. Jag ska vara med på din första dag i skolan. Fira din student det kommer kännas ovant. Det är många år kvar tills allt detta sker. Shit vad glad ja kommer bli första gången som du ler. Från en pappa till sin dotter det går inte att beskriva hur det känns att vara pappa jag älskar dig Elvira. Jag älskar din mamma, din mamma älskar dig. Du har skapat en familj som inte vore något utan dig. Känner sådan stolthet över att ha skapat dig. Jag lovar att hela våran släkt är stolta över dig. Så min dotter det finns en sak du kan lova mig. Håll huvudet högt så kommer allting ordna sig.


Pappas lilla tjej de e för dig mitt hjärta slår, du e finast i världen så söt det bara går.  Jag lovar min dotter har förändrat min framtid Elvira min dotter ja älskar dig föralltid.


Pusspåre


Kommentarer
Postat av: Angelica.

Den här låten har du verkligen lyckats med! den är grym om jag får säga det själv!

Ta hand om er !

2010-10-19 @ 18:18:42
URL: http://angelicasundbergs.blogg.se/
Postat av: o

SKIIIT BRA LÅT DU HAR SKRIVIT !!! SÅ GULLIGT <3 HON ÄR JÄTTE FIN :)

2010-10-19 @ 18:24:48
Postat av: Filip

Sjukt bra låt!

2010-10-19 @ 19:02:34
Postat av: Tobias B

otroligt fin låt jimmy super glad för eran familj, vill träffa er snart :)<3

2010-10-19 @ 19:08:03
Postat av: Sanna - ensamstående och ungmamma

Jag kan inte säga annat än att jag är väldigt inspierad utav dig, och att du är och måste vara en fantastisk pappa till din dotter. Du ska vara stolt över din vackra tös Elvira.



Kram Sanna

2010-10-19 @ 19:27:06
URL: http://mammasvardag.blogg.se/
Postat av: Anonym

blir rörd av texten

2010-10-19 @ 20:42:17
Postat av: Karin

Kanon bra låt, brukar inte lyssna på den sortens musik, men med denna låten gillar jag verkligen.



Lycka till!!!

2010-10-19 @ 20:54:27
URL: http://ungmammakarin.blogg.se/
Postat av: Anonym

ASBRA

2010-10-19 @ 21:20:15
Postat av: Kathy & Lovisa ♥ 09-11-06

Vilken underbar låt! Kram till dig och din fina familj!

2010-10-19 @ 22:12:11
URL: http://lovisaloppans.blogg.se/
Postat av: Maria

Jättefina ord! Man hör att dom kommer direkt från hjärtat. Hatar rapp musik men efter den här låten kanske jag börjar lyssna mer på de (;! Tror du är en jättebra pappa!

2010-10-19 @ 23:19:58
Postat av: Joly

Fick tårar i ögonen :') så jävla fint!

2010-10-20 @ 07:49:56
URL: http://jjooly.blogg.se/
Postat av: Olivia

Så jäkla fin låt Jimmy!!!

2010-10-20 @ 10:29:54
Postat av: Matilda

Så fint! :) <3

2010-10-20 @ 11:58:17
URL: http://mlauridsen.blogg.se/
Postat av: Leila

gud vilken underbar text! det var det finaste jag någonsin hört! rös i hela kroppen! det där var helt otroligt .. tusen kramar!

2010-10-20 @ 12:13:52
Postat av: Filippa

Vilken fin låt du har gjort!

Fick tårar i ögonen, bravo!

2010-10-20 @ 13:44:22
URL: http://filippafredriksson.blogg.se/
Postat av: Joly

Hoppas det inte gjorde något att jag la upp din låt & länkade till din blogg, på min blogg. Om du inte vill att jag ska ha kvar det, säg till då :)

2010-10-20 @ 14:59:44
URL: http://jjooly.blogg.se/
Postat av: Annika

Så bra låt, ja gillar inte mycket rap men de blir annorlunda när det är så mycket känslor i, riktigt bra

2010-10-20 @ 18:42:31
URL: http://aniiix.blogg.se/
Postat av: elin

blir alldeles tårögd, så jäkla vacker låt!

2010-10-20 @ 18:52:46
URL: http://ellebellebus.blogg.se/
Postat av: sandra

gud så fint !

kram på dig och hela din familj !

2010-10-20 @ 19:05:49
URL: http://ssslarsson.blogg.se/
Postat av: Maria

underbar låt, jag fick en tår i ögat måste jag erkänna :)

2010-10-20 @ 20:36:38
URL: http://marvelicious.blogg.se/
Postat av: stina

så fin låt <33 kämpa på kram =)

2010-10-20 @ 21:24:12
Postat av: beundrare

Jag är en sån som aldrig blir rörd av låtar förens jag hörde denhär, den är verkligen helt underbar och man känner verkligen av känslorna i låten. Jag hoppas och önskar att ni kommer få ett helt underbart liv som jag tycker att ni förtjänar. Ni är ett helt perfekt par och jag önskar er all lycka! :)

2010-10-22 @ 13:30:26
Postat av: mikaela t

Herregud. Tårögd är ordet.

Ni har världens finaste lilla flicka ska ni veta! Lycka till i framtiden!

2011-02-14 @ 18:01:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0