Målet nått, Inge vidare

Nu ska vi se rubriken är delad i två. Så ni inte tror att det inte är något vidare att nå sina mål. Nu till första punkten.

Jag har ju haft ett mål ett tag. Målet är att en av mina låtar ska få 1 000 visningar inom en vecka efter att jag laddat upp låten. Och nu har det skett. I tisdags kväll förra veckan laddade jag upp låten till Elvira på youtube och idag när jag kollade klockan 10 så hade den redan passerat 1 000 visningar. Det var underbart härligt att det blev så. Det visar ju att det börjar hända grejer och att musiken börjar spridas vilken är väldigt roligt. Det är jag helt klart nöjd med!

Nu kan vi prata om att det inte är något vidare. Jag har mått bra hela dagen tills jag kom hem och var akut hungrig. Tog en pizza bit i väntan på maten och sen skönk jag i blodsockret fort så jag började må illa. Fick upp lite pizza i munnen så det var bara att hälla i sig dextropulvet blandat med juic och gå och lägga sig. Jag låg och vred mig och försökte andas lugnt och fint för jag mådde så fruktansvärt illa. Men efter en 30-40 minuter började jag må litte bättre när blodsockret steg. fick i mig lite potatis och nu ligger jag sky högt i blodsockret istället. Börjar jag sjunka fort nu så vete fan om jag klarar det utan att kräkas. Jag hoppas att jag inte sjunker för fort och i så fall får jag försöka hindra det. Så med mig är det för tillfället inte så jätte bra. Har fortfarande inte fått i mig någon riktig middag. Bara lite, lite potatis och en drick youghurt så jag är inte på topp.


Längst till vänster i bild ser ni 2 "klister lappar" som sitter på min mage. Den av dom som är längst till vänster är en stål kanyl som går in 6 millimeter i kroppen den andra är bara en skarv. I mitten ser ni min Insulin pump som har en slang till kanylen så jag får in Insulin i kroppen. Längst till höger i bild är min sensor. Den är uppdelad i 2. Den stora vita saken är själva sensorn och den där "plast grejen" som är lite blodig är själva nålen som kopplas in i sensorn. Sensor nålen skjuter man in. Den nålen är 12 millimeter och sen när man satt fast "klister lappen" så drar man ut nålen igen så sitter det bara kvar en grej som är som en mjuk ståltråd som det sitter silikon runt. Så det är lite obehagligt när man precis dragit ut nålen får då kan den lilla delen som sitter kvar vrida sig lite och det är inte alls behagligt men efter några minuter så känner man varken av sensor nålen eller insulin nålen.

Där fick ni er en liten snabb genomgång av dom diabetes grejerna.

Idag slutade insulin delen att fungera. Det kom inte fram något insulin så jag fick byta nålen slangen och insuliten på jobbet. sånt som händer. Insulin nålen byter man med 3 dagars mellanrum och sensor nålen med 6 dagars mellanrum. Mycket att hålla koll på va?

Nu ska jag bara koppla av, är rätt så trött faktiskt. Upp klockan kvart i 6 imorgon igen. God natt!

Pusspåre

Kommentarer
Postat av: Alex

Vet du något otroligt som hände idag?:o

I min skola så går det ca 250 - 350 elever, och jag hörde de två timmar jag var i skolan idag din låt om elvira FYRA gånger! :o av FYRA olika människor :o Jag blev jättechockad och stannade och titta som ett fån på dom xD haha.. Det var fett coolt :D

2010-10-26 @ 21:42:28
URL: http://alexandraolin.blogg.se/
Postat av: Lisa

Alltså, måste du ha de där sakerna i/på dig hela tiden? När du sover också?

Måste va svårt att komma ihåg vilken dag man ska byta och så?

Världen är bra orättvis ibland!



Superkul med låten!! Jag tycker det va den bästa hittills, och det kändes verkligen att du menade det du sjöng. Visade för en kompis och hon blev helt tårögd. Keep up the good work! :)

2010-10-27 @ 13:02:03
URL: http://ougat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0