Beat val klart

Anden skulle skicka beats till mig förra veckan till våran nya låt. Han skickade 9 stycken så det var lite halv problematiskt att välja vilket man skulle ta. Och nu till det jobbiga. Inget av dessa beats är i min stil. Jag har aldrig någonsin använt något liknande och vet inte riktigt hur jag ska få till det. Efter en lång tid lyckades jag besluta mig för vilket beat vi ska använda. MEN det känns väldigt konstigt. Jag tycker beatet verkar extremt långsamt när det igentligen inte är det. Det är lite underground stuk på beatet och det är inte min stil över huvud taget. Jag har bara kört på depp beats med piano och tydliga trummor men det här är helt anorlunda och det blir en väldigt stor utmaning ifrån min sida att klara av den här låten. Men ska man ta sig framåt så måste man lära sig nya saker och testa nya grejer. Det kommer bli svårt men jag hoppas att resultatet kommer bli bra. Nu ska vi skriva lite och sen träffas för att spela in och kanske skriva klart tillsammans.

Det kommer bli jävligt svårt det här men det ska fan i mig gå att slutföra. Håll tummarna för mig nu!

Ska bli kul att släppa nått med Anden också eftersom det var så fruktansvärt längesen sist.

Men på tal om musik så var det exakt 2 veckor sen jag släppte min senaste låt "bokstavsbarn förevigt" och den har fått ovanligt många visningar på så kort tid så jag tänkte att den kunde få några fler genom att läggas upp här en gång till.

Om ni är snällast i världen så lägger ni upp låten i era loggar på facebook eller kanske på era egna bloggar? det vore skit snällt om ni kunde hjälpa till att sprida den. Det skulle behövas.






Pusspåre

Kommentarer
Postat av: Emma

Tack så mycket !! Såg nu att du är ju bara 16 år trodde du var äldre du skriver så moget och ser äldre ut.. Låt texten på denna låt var ju jätte bra fast hip hop är inte min grej men texten riktigt bra !!!

2010-09-12 @ 20:47:31
URL: http://eddiesmammaemma.blogg.se/
Postat av: Malin - En musikblogg

bra:)

2010-09-13 @ 15:30:20
URL: http://mallemusic.blogg.se/
Postat av: beah

Du är asduktig! Haha, någon ny människa man kan lyssna på, fortsätt me musiken grabben!

2010-09-17 @ 15:05:50
URL: http://triis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0