När håret föll av

Jag är hemma hos mina föräldrar för tillfället och hittade gamla bilder på mig när jag hade hår. Alltså bilder tagna innan jag fick Alopecia universalis och tappade allt mitt hår på hela kroppen. Så här såg jag ut.



Denna bild är nog ifrån slutet på 2008



Och denna bild är ifrån 2007.



Och så här ser jag ut nu.

Vet inte om jag saknar mitt hår igentligen. Det är rätt så skönt utan faktiskt. Behöver aldrig klippa sig eller raka sig. Behöver aldrig fixa nån frisyr eller liknande. Det är väl ögonbrynen och ögonfransarna som är jobbiga eftersom att dom vanligtvis skyddar ögonen. Men eftersom jag inte har några så är det lite jobbigt. För att inte prata om håret i näsan som gör att snoret inte rinner ut. Det är ju borta så det är som att vara konstant förskyld och det värsta är att man inte alltid märker när snoret rinner ut. Vilket kanske inte är så trevligt för närvarande.

MEN. Jag trivs med mitt utseende och det är väl huvudsaken.

Och kom ihåg...

DET HÄNGER INTE PÅ HÅRET

Pusspåre


Kommentarer
Postat av: elina

vill fråga en sak, hur kom du fram till att du hade den sjukdomen? började du bara tappa hår liksom ?



kram elina

2010-09-05 @ 00:47:52
URL: http://weelcometomylife.blogg.se/
Postat av: Ida

Läskigt, men ändå coolt ;o

2010-09-05 @ 01:05:46
URL: http://idahtt.blogg.se/
Postat av: malinjohanzon

hej hur mår du idag? :D

2010-09-05 @ 10:47:16
URL: http://malinjohanzon.blogg.se/
Postat av: malinjohanzon

sv: jag mår bra :D

2010-09-05 @ 17:30:10
URL: http://malinjohanzon.blogg.se/
Postat av: chrille

jävlar vad stark du är! har också universalis och har haft de i över två år nu. Men sprutade kortison i ögon brynenför 1 år sen och fick tillbaka dem och nu växer dem av sig själva även fransarna kom tillbaka och det är galet skönt. så om du tycker det är jobbigt utan ögonbryn och fransar så kan det ju vara värt att testa!

2010-09-19 @ 18:45:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0