Jimmyh - Kärlek och respekt

Hejsan. Nu har jag precis spelat in en ny låt. Denna låt är den som jag ska framföra live på scen på peace and safe den 21 maj!



Jag vet att nått är fel nått vi måste ändra på åldern på gärningsmän sjunker för varje år. Dom ni ser som barn blir snart vandalister inte ens straffmyndig men har långt register. Hat föder våld och våld skapar offer. Polis utredningar åh ambulans eskorter. Nånting är fel jag ser det överallt men här runt om kring verkar allas blod bli kallt. De va för ett tag sen nån blev skjuten vid station jag blev inte ens chockad när han ladda sin patron. Vi börjar bli härdade vi börjar bli vana men kan vi acceptera att så många är galna. Vad ska vi göra döma dom och låsa in dom, dom blir värre när dom sitter och åker in en till gång. Så är det verkligen rätt väg att gå? Någonting måste göras vi kan inte bara titta på.

Jag försöker sprida kärlek och respekt men när jag går på gatan så blir jag suspekt. Ögon i nacken för att vakta min rygg, kanske paranoid men jag vill känna mig trygg

Ungdomar bär knogjärn, knivar och pistoler. Verklighetens sanning som skapar historier. Försöker förklara i mina texter, det har gått för långt och jag tycker att det räcker. Vad kan vi göra för att stoppa det här, för många som blir sönderslagna i våran värld. 12 åringar börjar röka cigaretter när dom blir äldre blir det hasch och tabletter. Alkohol och droger står för 80 procent av alla våldsbrott som nånsin hänt. Jag ser mig runt om kring anonyma alkoholister dags att tänka om kanske bli nykterister. Nånting måste göras och fort ska det gå, känns som hela världen hamnat snett och alla bara tittar på. Ingen kan göra allt men alla kan göra något. Bygger upp en framtid tillsammans utan hat och våld.

Jag försöker sprida kärlek och respekt men när jag går på gatan så blir jag suspekt. Ögon i nacken för att vakta min rygg, kanske paranoid men jag vill känna mig trygg

Det är i denna stad vi ska fostra våra barn, dom har en hård väg att gå precis som sin mor och far men det är synd, jag måste lära min dotter att vara försiktig för att inte bli ett offer. Måste lära henne att vara vaksam för den hon möter kan vara våldsam. Önskade att alla hade haft ett stort hjärta så vi tillsammans kunde dämpa våran smärta. Hat, vrede, frustration och ilska måste vara snabb för dom andra är klipska. Jag ska vara ärlig jag har inte vart guds bästa barn men jag har växt upp fått barn och tagit ansvar. Du kan döma mig för den jag en gång var men den personen finns inte längre kvar. Måste gå vidare acceptera det som skett och förändra vår framtid på något magiskt sätt.


Jag försöker sprida kärlek och respekt men när jag går på gatan så blir jag suspekt. Ögon i nacken för att vakta min rygg, kanske paranoid men jag vill känna mig trygg



Här har ni låten och texten. Hoppas ni lämnar en kommentar och sprider på era bloggar och facebook!

Pusspåre

Kommentarer
Postat av: Isse

Fantastiskt bra lyrics, det är helt otroligt. Verkligen bra, Jimmyh!

2011-04-30 @ 13:26:19
URL: http://iselines.blogg.se/
Postat av: Robin

Lust att lägga upp den på speedy för nedladdning?

2011-04-30 @ 16:34:03
Postat av: Aldenfalk

Shoo mannen! Fett skön text du förmedlar.. gillar din stil, har hållt på med musik själv för ca 2år sen.. kanske känner till "Baso & Aldenfalk"? :P Peace mannen

2011-05-01 @ 02:42:26
URL: http://aldenfalk.blogg.se/
Postat av: Elise

Gud vad bra den här låten var! går rakt in i hjärtat på mig! :)

2011-05-01 @ 14:58:44
URL: http://eliselundgren.blogg.se/
Postat av: isabelle

sjukt grym låt!

2011-05-01 @ 17:08:26
URL: http://nuumberone.blogg.se/
Postat av: Anonym

jimmyhh du e bara bäst på att skriva låtar älskar dom du är min förebild ! hur gör du egentligen för att få dom så grymma :-o <3

2011-05-01 @ 23:40:25
Postat av: Mli

Kärlek till dej Jimmyh !!



2011-05-02 @ 13:54:01
Postat av: Lisa

Jag slutas aldrig att imponeras av dig.

Den här låten var riktigt bra, du är grym på texter!

Lycka till när du ska spela live, hade varit kul att se! :)

2011-05-02 @ 16:29:45
URL: http://ougat.blogg.se/
Postat av: Lillasyster

Lika super som alltid storebror! <3

Men jag vill ha fleer bilder på Elvira! :D

2011-05-02 @ 19:06:21
URL: http://nattstad.se/matuuld
Postat av: Jontee

Jimmy låtarna blir bara bättre och bättre mer och mer genomarbetade. Jag älskar dina låtar, dem hjälper verkligen när man mår riktigt dåligt.

2011-05-02 @ 23:29:01
Postat av: Johanna-Mamma till Isabella

Ännu en hitlåt. Älskar den och dina andra låtar!

Du är så otroligt bra :)

2011-05-04 @ 17:25:42
URL: http://nuoriaiti.blogg.se/
Postat av: Felicia

Sååååååå sjuuuuukt bra! önskar att jag bodde i närheten, då hade jag självklart kommit och kollat, :)

2011-05-07 @ 21:54:05
URL: http://feliciajoline.blogg.se/
Postat av: isabelle

sv; allt är skitbra! :D själv då?

2011-05-08 @ 10:43:28
URL: http://nuumberone.blogg.se/
Postat av: Josefine

så jäävla bra älskar alla dina låtar! du gör dom så bra!♥

2011-05-20 @ 20:36:24
URL: http://jossanochsaturnus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0