Jimmyh - Jag som aldrig skulle bli något

Tjena! Jag skrev en ny låt igår och spelade in den idag! Tänkte att ni kanske ville höra den nya låten så här är den och så klart så bjuder jag på texten också!



Text:

Jag skulle aldrig bli något aldrig bli något bra. De va vad jag fick höra varenda jävla dag. Hemma va de bråk i skolan problem, kasta bänkar och stolar och även mycket mer. Jag var inte gammal när jag sket i lektionerna, stanna hemma från skolan för att slippa diskussionerna. Psykologer varje vecka de va nu ett faktum att ett litet barn kunde ses som ett avskum. Dom började förklara hur det låg till ett bokstavsbarn som blev fråntagen sin familj. Barnpsyk och jourfamilj möten och lite till. Krossade mig långsamt för att aldrig kunna bli någonting. Minns varje ord av vad överläkaren sa. Händer inget nu blir de anstalt en dag. Det va vad han sa, han snackade om anstalt, nu har jag jobb, lägenhet, flickvän och barn. Fuck

Jag som aldrig skulle bli något har kommit jävligt långt, skulle leva likadant om jag fick börja om. Du dömde mig för snabbt men se på mig nu, tiden har gått fort och jag har kommit längre än du.




Man ska aldrig säga aldrig men ni sa det ändå, när ni sparka omkull mig fortsatte jag gå. Åh tro mig jag har aldrig stannat inte ens när en snubbe ville sparka in min panna. Jag har gjort saker som gett hårda konsekvenser men lärt mig av misstag och satt egna gränser. Vart jag än har varit så ska jag bara fram och livet är så mycket bättre med min dotter i min famn. Pappas lilla tjej svär hon är min prinsessa och min fina flickvän jag svär hon är den bästa. Sitter i en bostadsrätt och har ett fast jobb, jag som aldrig skulle bli något har kommit jävligt långt. Tiden är inne och nu är det dags att börja jobba med ungdomar som också sitter fast. Bokstavsbarn förening vi kommer inte ge oss och ska lösa problemen utan att slåss!


Jag som aldrig skulle bli något har kommit jävligt långt, skulle leva likadant om jag fick börja om. Du dömde mig för snabbt men se på mig nu, tiden har gått fort och jag har kommit längre än du.

Pusspåre

Kommentarer
Postat av: josefin

hejsan jag hittade en låt från dig på Youtube, bokstavsbarn.

fan vad bra den va! jag har AD/HD och dyslexi känner igen mig så jävla mkt, tack !

fortsätt skriva låtar och tro på dig själv :D

2011-07-18 @ 14:13:10
Postat av: ett av alla bokstavsbarn

Trots att vi är i samma ålder så är du den jag ser upp till. Hoppas att jag en dag ska kunna bli lika ansvarsfull och få en lika fin familj. Det är verkligen skönt att se "bevis" på att vi bokstavsbarn klarar av det, även om jag aldrig tvivlat på det. En av egenskaperna vi bokstavsbarn delar är ju envishet(enligt mig iaf), tror att det är de vi 'vinner' mycket på! <3

2011-07-18 @ 19:46:46
Postat av: ofelia

Hej fin blogg du har :D

2011-07-19 @ 16:16:25
URL: http://flickanmedvisdom.blogg.se/
Postat av: Johanna-Mamma till Isabella

Så otroligt bra låt! :)

2011-07-19 @ 19:35:42
URL: http://nuoriaiti.blogg.se/
Postat av: TeamJuliia

Grym låt!! ;)

2011-07-20 @ 12:59:46
URL: http://teamjuliia.blogspot.com
Postat av: emma

Hej, fin blogg!

Ska vi följa varandra via bloglovin? :)

2011-07-20 @ 16:38:23
URL: http://emmaaaolsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Riktigt bra låt! fortsätt skriva, jag kommer lyssna.

2011-07-28 @ 12:06:16
Postat av: Anonym

skit fin låt fortsätt så:)

2011-08-05 @ 13:29:30
Postat av: Frida

Gud va duktig du är! Fortsätt med det du gör, för du gör det grymt bra!

2011-08-12 @ 00:41:47
URL: http://ffridasoderberg.blogg.se/
Postat av: Ella

riktigt bra!

2011-08-12 @ 21:15:28
URL: http://elladahlin.myshowroom.se
Postat av: cecilia

Hej.

Jättebra låt. Bra text. Jag har själv ADD och två söner som nu ska utredas för ev ADHD...jag är förskollärare och vill utbilda mig till specialpedagog. Jag brinner för att hjälpa dessa ungar. Du vet, de blir fortfarande missförstådda i förskolan. De är 4-5 år...om jag kan upplysa pedagoger HUR dessa barn måste mötas har jag vunnit mycket!

Mvh Cecilia

2011-08-13 @ 12:14:08
URL: http://www.ciasdagar.blogspot.com
Postat av: Beatrice

Hej Jimmyh, Jag är en tjej på 20 år som oxå är ett boksdavsbarn(ADHD), Jag tänkte fråga dig, hur tycker du att det är att leva med Adhd? Har du några svårigheter?

Du rappar riktigt bra! :)

Många hälsningar! :)

2011-08-14 @ 21:51:06
URL: http://beahedvind.blogg.se/
Postat av: Marina

Så jäkla bra, vad jag känner igen mig själv. Jag är 44 år fyller idag. har nydligen fått diagnos ADHD asbergers manodepressiv dyselexi dyskalkuli. Tänk om jag kunde ha fått dom tidigare och kankse fått hjälp i stället för att få höra att jag var idiot, skulle aldrig komma någonstans i livet. En trafikolycka har stoppat mycke för mig då jag nu lever med ständig värk. Men jag har familj jag har en massa djur och en underbar dotter på 4 år. Har även 2 stora barn på 24 och 21 sen tidigare äktenskap. Hur som helst fortsätt med det du gör för du gör det grymt bra.

2011-10-06 @ 15:32:16
Postat av: Xersize

Jag är inte alls mycket för svensk rap, det kan jag tyvärr inte lyssna på, men jag kan ge dig detta: Väldigt härligt flow i de flesta delar och du är riktigt bra på att skriva texter. Härligt budskap och snyggt uppbyggt, helt klart tummen upp!

2011-12-13 @ 03:16:15
URL: http://xsitez.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0