Abstinens

Jag har en fruktansvärt jobbig abstinens att slåss mot just nu. I tisdags så sänkte jag dosen på min adhd medicin. Jag trappar ner för att sen kunna sluta helt. Jag åt 30 mg varje morgon från början. Sen jag gick ner till 20 mg och i tisdags började jag med 10 mg.

Tisdagen funkade riktigt bra. Kännde ingen skillnad och mådde jätte fint. Igår, Onsdag var ett rent helvete. Jag kunde knappt hålla mig vaken på jobbet. Blev bara tröttare och tröttare och kände mig mer och mer bortkopplad från verkligheten. Kändes riktigt konstigt i huvudet och jag kände ett starkt sug efter något min hjärna är vad vid men inte kunde få. En stark abstinens som det inte går att göra något åt.

Om ni är rökare så kan ni tänka er att ni är jätte sugna på en cigg men får inte röka. Och sen när ni väl får röka så är ni fortfarande lika sugna på en cigg. Men det spelar ingen roll hur många cigg du röker för du kommer ändå vara lika sugen.

Idag var det inte mycket bättre. Det gick bra på morgonen men ju mer klockan blev destu värre blev det. Jag började känna hur min kropp skrek efter fler tabletter men vad kunde jag göra? Ingenting. Ett riktigt jävla helvete. Som att vara jätte hungrig men att man inte får äta. Som att man bara får ta en tugga och sen rycker någon tallriken ifrån än.

även idag blev jag oerhört trött. Men inte nog med det, jag blev oerhört rastlös samtidigt som jag var trött.
Det kändes som om jag ville springa ett par varv runt jorden men att jag inte ens orkade ta en promenad. Började kännas konstigt i huvudet igen och jag började känna mig på gränsen till att bli irriterad.

Som tur var så hade jag möjlighet att sluta tidigare idag så jag kunde koppla av hemma i lugn och ro. Men jag ville inte bara sitta still så jag städade köket.

Förstår ni vilken frustration det blir av allt det här?

Nu har jag ätit lägre dos i 3 dagar så jag hoppas att kroppen börjar vänja sig så att jag kan börja må bättre igen. Jag hoppas verkligen min kropp funkar som den ska under den här månaden sen är det dags att sänka medicinen ännu mer.


Det här är långt ifrån det roligaste man kan hålla på med.



där är 2 kapslar med Ritalin 20 mg. Alltså det jag tog innan sänkningen i tisdags.

Nu håller jag mina tummar för att morgondagen blir lättare.

Pusspåre


Kommentarer
Postat av: Tess

Du kommer att klara det o det kommer att bli lättare, men det är väl alltid svårt vilket beroende man än ska bli av med. Men jag antar att vissa är svårare än andra!!!

2011-03-24 @ 20:09:17
Postat av: Ulrika

Fy, vad jobbigt!

Tack o lov har mina killar aldrig drabbats av abstinens av medicinen :)

Tur är det med tanke på hur kontinuiteten fungerar här just nu...

Det går över, Jimmy! Du är van att kämpa i motvind så det här klarar du galant!



Kram Ulrika

2011-03-24 @ 21:00:43
Postat av: Jenny

Jag håller tummarna på att du klarar dig :-D Eller rättare sagt du kommer klara dig super, Vet själv inte hur jobbigt de är med abstinens av medicinen då jag inte tar den hela tiden (jag glömmer) så har inte riktigt blivit beroende av den :-) Men varför ska du trappa ner? Kram

2011-03-25 @ 10:42:46
Postat av: Sigrid

Hej Jimmy, jag vill gärna skicka ett mer privat mail till dig, har du en adress jag kan göra det på?

2011-03-25 @ 15:02:27
Postat av: Ett av alla bokstavsbarn

Hej! vet inte om du fick mitt mail för ett tag sen? Vill bara skriva det att jag vet att du kommer att klara detta! Även om det känns helt omöjligt ibland så kommer du komma på olika lösningar för att inte "tänka på det" lika ofta. "Vi ska vara stolta för allt vi har klarat av, för att vi har kämpat sen våran första dag" Nu och föralltid, stolt bokstavsbarn<3

2011-03-25 @ 19:28:03
Postat av: Anonym

hoppas inte min abstinens blir lika...Jag äter i dagens läga 60mg per dag...jag bävar den dagen jag ska trappa ner o sen sluta...

2011-03-28 @ 17:03:28
Postat av: Emma

Kan inte låta bli att beundra dig och se upp till dig.

Har lyssnat på dina låtar skit länge, och dom går verkligen in i hjärtat. Man tar åt sig av texterna.

Du är verkligen grym Jimmy, det vet du va?

Om du slutade skriva låtar.. Det skulle vara en katastrof.

Du är den enda personen som jag verkligen ser upp till.

Hur du har kämpat dig igenom allting som har hänt, det är fan otroligt. Jag skulle aldrig orkat, för jag bryter ihop skit lätt.

Innan jag började lyssna på dig och läsa din blogg osv, så gav jag upp exakt allting. Jag bröt ihop, skrek åt alla och massa annat.

Men sen hittade jag dig på youtube, och tog verkligen åt mig av allting du sjunger i låtarna.

Det är tack vare dig som jag har börjat kämpat. När jag tänker typ att ''Nej jag orkar verkligen inte, jag skiter i allting nu''. Typ så, då tänker jag på vad Jimmy skulle gjort och vad du skulle sagt om att ge upp.

Jag vet att jag har sagt några av dom här sakerna förut redan, men jag måste fan berätta om och om igen. För du är så jääävla grym!

Du är grym Jimmy, kom alltid ihåg det! <3

2011-03-29 @ 17:42:44
URL: http://lnbrnk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0