Jimmyh - Om ni kapar mina ben

Det blev inte riktigt som jag tänkte mig. Jag skulle ju stå på scen idag och köra min låt kärlek och respekt men jag är så vidrigt dålig på att hantera min nervositet. När jag skulle gå och lägga mig igår så hängde jag över toaletten och somnade på toa golvet. Andrea väckte mig runt klockan 2 och packade ner mig på soffan. Runt klockan 7 vaknade jag och var riktigt nervös jag la mig på toa golvet igen och sen spydde jag som en gris. Jag mådde riktigt dåligt och bestämde mig för att inte kliva upp på scen. Jag känner att jag svikit mina fans men jag kunde ju inte komma dit halvt medvetslös. Jag tänkte ta lite plåster på såren och släppte en ny låt idag. Den heter "Om ni kapar mina ben" och här får ni den.

Jag skrev den för väldigt länge sedan men låten blev aldrig klar och låg bara i en mapp men tillslut så skrev jag klart den och här har ni den nu.



Text:

Jag vet att ni ljuger att ni inte talar sanning, för utan er skulle låten sakna handling. Jag vet att ni inte va äkta skulle ni se vad jag sätt skulle ni bli förskräckta. Jag försöker förtränga, förneka och gå vidare, så många år har gott men det går inge vidare. Jag undrar seriöst hur det är med ert samvete om ni vart ärliga om detta helvete. Seriöst vet din familj vad du gjort, min uppväxt är inte den ända som du snott. Ni skulle ge mig vård ni gav mig bara smärta som ni bettet er måste ni sakna hjärta. Ni kommer aldrig kunna gottgöra det ni gjort. Bara lämna mig ifred och önska att de va ogjort. Jag försöker lugna mig genom att skriva texter men det påminner mig så hatet bara växer.

Det spelar ingen roll om ni kapar mina ben, jag kommer ändå resa mig utan problem. Kommer aldrig lägga mig, aldrig ge upp. Till skillnad från er står jag för de jag gjort.

Ni har gjort oss till krigare, såkallade soldater men till skillnad från er så slåss vi utan vapen. Det är blod svett och tårar betongen möter stängsel och här ute på gatan sätter vi egna gränser. Levt i ett helvete som barn skakade jag galler och jag ser mina vänner blir änglar som faller, fostrad av djävulen ni ser mig som satan, och ni har släppt ut alla psykfall på gatan. Spottat er i ansiktet, slagit er i skallen men ni förnekar att ni pressat mig mot marken. Låser in barn och undrar hur det skulle gå. Men hatet har gjort mig stark och skapat Jimmyh. Ni hatar på oss och vi hatar på er ni skapar soldater vi blir bara fler och fler. Bokstavsbarn för evigt hatet dunkar i mitt hjärta men ett bokstavsbarn är van att leva med smärta!

Det spelar ingen roll om ni kapar mina ben, jag kommer ändå resa mig utan problem. Kommer aldrig lägga mig, aldrig ge upp. Till skillnad från er står jag för de jag gjort.



Som vanligt så får ni gärna länka låten i era bloggar och i era loggar på facebook.



Pusspåre

Kommentarer
Postat av: mli

Jimmyh du är en stark grabb ... synd att du inte kunde gå upp på scen... för du är verkligen stark, du har tagit dej igenom din barndom dina sjukdomar du har toll och med en underbar familj... du e den första jag har hört talas om som e så stark... kom ihåg de du är en stark och underbar människa!

2011-05-22 @ 15:03:52
Postat av: linnea

fan va häftigt, såg dig på tåget med din tjej och din ännu lilla tjej :) fan va söt hon var, hoppas att det går bra med er iallafall :) <3

2011-05-24 @ 08:26:09
URL: http://lljn.blogg.se/
Postat av: linnea

haha, jag tänkte hälsa. Känner ju lixom inte dig så. Men det är ju pinsamt, aa det va vi som tyckte att hon va söt, supersöt liten tjej! :) vart bor du i väsby? :) <3

2011-05-25 @ 08:32:54
URL: http://lljn.blogg.se/
Postat av: linnea

eller det va inte i torsdags, det va i söndags :)

2011-05-25 @ 10:40:03
URL: http://lljn.blogg.se/
Postat av: Betty

Hejsan!

Älskar dina låtar och texter. Speciellt bokstavsbarn beskriver hela mitt liv låten får mig att bli starkare. Jag vill bara säga tack!

Sluta aldrig skriva för då kommer jag lida!

/Betty Ninjja Norberg<3

2011-05-26 @ 22:39:27
URL: http://bildooblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0