Stekhet

Hejsan på er. Hoppas det e fint med er? Jag börjar bli jävligt förskyld. Känns som jag skulle hosta upp mina lungor vilken sekund som helst.

Gick upp halv 6 med Elvira idag och åt frukost med henne. Efter att ha kollat på musses klubbhus och händige many på tv så började Elvira bli trött igen så då la jag henne bredvid Andrea och nu sover dom så sött båda två.

Många av er verkar gilla låten "kärlek och respekt" Super kul att så många tycker om den. Ska bli både härligt och förjävligt att stå på scen den 21 maj. Jag är sjukt nervös.

nu vaknade Elvira så jag får skriva mer senare.

Det ovan skrev jag den 8 maj runt 7 på morgonen. 2 dagar sedan men jag hann inte skriva mer och nu har jag vart hemma från jobbet och vart sjuk både igår och idag.

Stannade hemma i måndags för att jag hade feber på söndag kväll vilket jag fortfarande har. Jag har inte haft feber på 13 år så jag blev lite chockad när termometern visade 38,3 grader.

vart ska jag börja? Vi har fått upp en grind vid trappan så den finns där nu redan innan Elvira lär sig krypa. Kan vara bra att ligga före för tiden går så himla fort. Elvira har börjat ställa sig i krypställning och gungar fram och tillbaka men kan inte riktigt ta sig framåt än.

Jessica var här med sin dotter Felicia här om dagen och käkade grillat från vår nya El-grill. Det var trevligt det.

Att vara förskyld och ha feber är väldigt spännande när man har diabetes. Insulinet verkar inte som det ska vilket ger högt blodsocker. Med andra ord måste man ta enormt stora doser och hoppas att man inte blir för låg i blodsockret. Men ibland känns det som att insulinet inte verkar alls och då får man vänta en stund och ta ännu mer insulin. Eftersom att man har en infektion i kroppen så krävs det mer insulin. Men det är inte direkt så att man alltid behöver 2 enheter mer. Nej det vore ju alldeles för enkelt. Ibland är det 2 enheter. Ibland är det dubbel dos som krävs. Det är långt ifrån enkelt men i sådanna lägen är det underbart med en insulinpump så man slipper ta så många sprutor och insulin pump har jag haft i 6 år nu så det är bra det iaf.

Sen på så har man adhd och H:et är svårt att komma undan när man bara ligger still på soffan. Det är ganska jobbigt för man orkar igentligen inte göra någonting men är ändå hyperaktiv och vill springa ett varv runt jorden. Igår städade jag hela köket på morgonen och sen när jag var klar så kände jag att det var väldigt dumt gjort för min kropp orkade igentligen inte den ansträngningen men en annan del av hjärnan vill köra sten hårt.

Vet faktiskt inte vad jag ska fylla det här inlägget med. Jag svettas som en gris och är oerhört rastlös av att bara sitta still så jag är inte på topp. Vi får se om jag kan bjuda på ett inlägg lite senare för just nu orkar jag inte skriva något mer.



Hur söt får man vara?



Älskar min prinsessa!

Pusspåre

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0