rådjur, handbroms och ett dike

tjenare tjenare. försöker uppdatera så ofta jag kan nu men de gäller ju att ha något att skriva om också. igår hade jag extremt tråkigt så jag drog ut med bilen och körde lite efter ett tag hämtade jag linus vi var ute och åkte runt kom ner till bollstanäs skola och skulle vänta efter den. vi körde in på en grusväg för att vända bilen vi körde in en bit vände och skulle köra därifrån. på med helljusen för de fanns inga gatlampor. låg vell i 35km/t kanske sen helt plötsligt kommer det ett rådjur från höger och hoppar över vägen och jag får mer eller mindre panik och drar i handbromsen men hamnar för nära kanten på vägen så bilen går upp på bredställ och med nosen före rakt ner i diket bilen går upp på 2 hjul och jag var rädd att välta. satt där i bilen med en jävla ryggverk men jag hopapde ut ur bilen och försökte putta är linus skulle backa upp men de va ju bara lera och vatten iu diket så vi grände ner hela framdecket när decket spann. vi knuffa och putta och backa och gasa men kom ingen vart. pappa va inte hemma så han kunde inte komma och dra upp mig. satte på varningsblinkers men eftersom vi stod så jävla dumt till på en väg där ingen kör så va de ingen som såg oss. vi gick ut till en större väg och försökte vinka in bilar men ingen jävel vågade ju stanna förutom en man men han hade ingen bokseringslina. jag ringde thomas och undrade om han kunde komma men han hade ingen boxeringslina. ringde rickard och undra om han kunde komma och hjälpa till att putta men han var med sin flickvän. efter drygt en timme skickade jag ett sms till danne så han ringde upp. han var ensam hemma med sin dotter josefine och hade bara den lilla bilen hemma. men tillslut kom danne och josefine. när danne klev ur bilen och hämtade boxerlinan blev josefin jätte rädd när vi avr på en kolsvart väg och hon satt ensam i bilen. så danne fick gå in i bilen och trösta henne medans jag hakade fast boxerlinan i först min bil sen i dannes. danne backade men vi var rädda att bilen skulle välda eftersom den ändast väger 320 kilo men de gick fint att få upp den. klarade de på fösrsta försöket men kan ju tala om att bilen inte var ren någonstans efteråt den stod ju i leran och spann langar upp en bild på bilen så ska ni se hur "fin den är i lacken"



en del av smutsen ahr försvunnit av regnet men ni ser ju hur skitig den är och kollar ni på framfälgen så e den inte allt för vacker den ser brun/svart ut och den ska igentligen vara "silver" färjad. och hela bilen ser ut som en rullande sandlåda. jag och linus klarade oss iaf utan skador jag fick ju som sagt bara lite ont i ryggen och de blev inte en repa på bilen bromsarna funakr som dom ska styrningen funkar. ingen punktering och bilen går rakt. de finns risk för att slå sönder oljetanken när man drar ner i diket på de där sättet så vi alla ska va glada att vi klarade oss. sist jag körde av vägen avr jag riktigt nära en lyckstolpe och den här gången var jag bara två meter från en enorm pelare. skulle inte va mysigt att få in den genom fönstret. har iaf lärt mig att inte använda handbromsen om det skulle hända igen. är glad att jag överldevde så jag kan fortsätta att vara lika lycklig med min underbara flickvän Andrea massa kärlek till henne. jag älskar dig andrea. kommer aldrig lämna dig bara 17 dagar kvar till vi vart tillsammans i 5 månader.  nu e jag vell klar med detta inlägg kör försiktigt där ute. förlåt om bokstäverna inte står på rättplats men orkar inte läsa igenom allt och rätta det ha de bäst alla underbara läsare! kommentera så mycket som möjligt!!!!!!!!! puuuuuss puuuuuuuuuuss

Kommentarer
Postat av: asa

Galet bra beskrivning av vad som hände... Man kan nästan se det framför sig :) Läskigt tänkt när isen lägger sig då får du ta det lite lugnt...

2008-12-10 @ 14:58:42
Postat av: jimmyh

har redan åkt på is med somamrdeck så hoppas jag får hem vinterdecken innan de blir is och snö igen

2008-12-10 @ 15:00:06
URL: http://jimmyhh.blogg.se/
Postat av: Hannah

Hahaha asså hurru, du typ misshandlar din bil :P du får ta det lite lugnare med den ;)

saknar dig<3

2008-12-10 @ 15:26:05
URL: http://reflekterad.blogg.se/
Postat av: jimmyhh

nej nej jag misshandlar inte min bil jag använder den bara ordentligt. inte mitt fel att vi itne skjuter alla rådjur. jag och andrea komemr ju till dig efter nyår. ha de bra

2008-12-10 @ 15:28:55
URL: http://jimmyhh.blogg.se/
Postat av: madeleine

Vilken story! Du kan spara alla dessa inlägg och så har dina framtida barn en spännande levnadsbeskrivning av ditt ungdomsliv =) Tycker om att läsa din blogg.

2008-12-10 @ 23:35:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0