2 800 kr

Hej alla glada. jag är iaf inte på rätt humör. jag satt i bilen påvägen hem från andrea i morse. polisen vinkar in mig vid helenelund skolan.

-Hejsan får jag se på körkortet?

-eu kortet är här, varsågod.

-Blås i den här tills jag säger till.

Jag blåste och själv klart var jag nykter. det har jag ju snart varigt i ett år.

-vet du vad det är för hastighet som gäller här utanför?

- det är väll 30.

- ja och du körde betydligt mycket snabbare. jag går och kollar hur det gick.

Polisen kommer tillbaka efter en stund..

- du körde i 48 km/t

- ajdå det är ju för fort.

-Ja, vad har du för numemr till dina föräldrar?

jag sa nummret och hon gick iväg och ringde till pappa.

Under tiden kommer en annan polis och säger. vad är det för model på den här? en aaaiiiexxaam. så lät det ungefär när han sa det. haha det är en aixam sa jag . han tog komradion och sa det är en Adam Ingvar kryss Adam Marcus.

haha. han hade aldrig sätt en sån förut. 

Kvinliga polisen komemr tillbaka med mitt eu kort och legitimation. och säger. det finns två alternativ du kan antingen skriva under nu och betala inom 30 dagar eller överklaga och ta det till rätten. då tänkte jag att rätten blir ju inte billigare och pappa hade sagt till polisen att jag skulle skriva under. Jag skrev under den fina lappen på 2 800 kr.

Det kanske inte var så kul att starta dagen med en böter men hoppas du får en fortsatt trevlig dag iaf sa polisen innan jag åkte vidare.

Jag ringer andrea direkt och berättar vad som hänt och när jag kollar på telefonen efteråt hade jag fått ett sms av pappa där det stod jag älskar dig, kram. Förmodligen för att visa att han inte var sur.

Nu måste jag äta och sen ska jag byta däck på bilen. sen vidare till sjukhuset så här har jag inte tid att sitta men jag lovar jag ska köra försiktigt. ha det bra

pusspåre


Bilden är lånad av google

Kommentarer
Postat av: asa

guud vad du är klok... Hur gammal är du egentligen Jimmy? :D Imponerande!

2009-04-16 @ 13:37:25
Postat av: Pamela

Trist att du vart stoppad.

2009-04-17 @ 08:48:57
URL: http://pamelaas.blogg.se/
Postat av: sandra and u know it

nej gud va tråkigt :/ mkt att betala också

2009-04-17 @ 16:39:05
URL: http://remembersandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0