för högt hemoglobin värde

Jag har fått provsvaren idag och jag har för högt hemoglobin värde. de ska ligga på 140 men jag har 171. vilket innebär att jag har för mycket järn i blodet. jag e stålmannen :) nejdå om vi ska va lite seriösa så är det inte specielt bra att ha ett värde på 171. det gör att det blir mycket mer syre i blodet. och de är inte så bra. får man alldeles för högt värde så blir blodet trögare  och de kan ju sluta med att de inte tar sig fram alls men så illa är det nog inte. men läkaren jag var hos tror att detta värde är för högt pga att jag har en annan sjukdom. så vilken sjukdom kommer jag få nu då? jag har iaf fått en remis till en annan läkare så nu ska jag till en läkare för detta en för min alopecia en för min diabetes en för min adhd en för min diabetes och en för mina njurar. kommer fan aldrig ha tid att göra något annt än att vara hos läkarna. de ända som skrämmer mig är att jag e 16 nu. får nya sjukdommar hela tiden. hur många sjukdommar kommer jag ha när jag e 40 eller 50. på 16 år har jag lixom lyckats få diagnosen adhd. diabetes. alopecia universalis. ena njuren är dubbelt så stor som den andra. och nu det här? sista frågan är. NÄR TAR SJUKDOMMARNA SLUT?

ibland blir man deprimerad men de brukar gå bra. tar ju ett tag innan man vänjer sig.

pusspåre


Kommentarer
Postat av: Anonym

om man har för högt järn värde så bruakr man bli deprimerad

2009-12-04 @ 14:32:18
Postat av: madeleine

Du har en fantastisk överlevnadsförmåga, glöm inte det... och se hela tiden till att fylla ditt liv med positiv energi. Kramiz

2009-12-07 @ 00:03:04
Postat av: Sandra

Jag trodde jag var den enda som kände så som du. Jag har adhd, asperger, ett neurologiskt komplext fel, och fick nyligen diabetes. Vad blir här näst som sagt !?

2009-12-16 @ 03:10:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0