300 kronor plus minus noll

idag gick jag ut till min bil och såg en liten lapp sitta fast i vindrutetorkaren. en parkeringsböter. här utanför andrea är det avgift alla vardagar mellan 8 och 18. vi har varigt tillsammans i 1 år snart och jag har aldrig betalat avgift och nu fick jag en böter. om man tänker efter så kostar boendeparkeringen 300 kr på 3 månader och jag har stått i ett år och fick en böter på 300. men nu till det roliga. en parkeringsböter måste vara skriven extremt korekt. och jag är 95% säker på att jag har rätt nu. på boten stod det tiden dom satte bötern, mitt registrerings nummer och allt som skulle så. i mitten var det rutor där det stod volvo, saab, och ja alla vanligaste bilmärken men mitt märke är ju inte så vanligt då det är en mopedbil. så i rutan där dom skulle skriva bilmodellen stod det. axam. min bil är en aixam. det är ett så löjligt litet fel att vem som helst fattar att dom menar aixam men eftersom det förtfarande står fel så tror jag inte att jag måste betala. men eftersom systemet enligt min mening är "konstigt" så måste jag först betala för att sedan kunna överklaga och få pengarna tillbaka. så nu ska bötern betalas in med men månadspeng men har jag rätt så kommer det bli plus minus noll och jag kommer få tillbaka mina pengar. 300 kr är ju inte jätte mycket fall jag skulle ha fel, det är ju inte som fortkörningen på 2 800kr. men ni kommer självklart få reda på hur det går om jag får rätt eller fel. hålltummarna.

igår skickade tobbe ett sms och frågade om han, ralle, roxann och melle kunde komma förbi det kunde dom så klart, sen skulle tobbe träffa sin flickvän mikaela så då drog vi hem till honom allihoppa och jag tycker vi hade riktigt trevligt. roxann tyckte jag var dum mot mig själv då hon inte tyckte jag tog mina sjukdommar på allvar. hon frågade mig om jag lider av mina sjukdommar och jag sa att inte fan njuter jag av dom iaf. då tyckte hon jag var dum mot mig själv. jag sa vad tjänar jag på att gå runt och vara depprimerad. det mår jag bara dåligt av så det är ju lika bra att ta det som det är och se det positivt. efter att vi var där så var vi och hälsade på alex i hennes nya hus.

idag har jag och andrea varigt i täby centrum och gjort lite hemligheter. jag lovar att ni får reda på vad om typ 2 veckor. hoppas ni inte blir för spännda men nu måste jag byta nål, slang och insulin i min insulinpump till diabetesen jag har bara 12 enheter kvar och det räcker ju knappt till 2 måltider och desseutom skulle jag typ bytt nål igår. men ha det bäst. pusspåre



bonus bild när jag kommer ut ur röken med fyrhjulingen.

Kommentarer
Postat av: Emilia

sv: jag skulle träffa någon som orsakat mig mycket smärta, men det gick bra fick ur mig allt jag ville säga :)



btw, snygg bild hörru!

2009-07-13 @ 19:15:51
URL: http://emiliaochidas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0