Alkoholförgiftning

Hej alla läsare det var ett tag sen jag uppdaterade. Nu har jag skapat en ny kategori som heter mitt förflutna. Här tänkte jag berätta om allt som hänt. Jag börjar med alkoholförgiftningen.

Jag satt i skolan och skickade sms till min langare. all sprit var slut. Jag skickade runt lite sms till slut kunde jag fixa men då fick jag och 2 kompisar åka till haninge eller huddinge och köpa kommer inte ihåg om det var haninge eller huddinge. Vi kom hem dumpade spriten där den skulle vara. pappa Hade vart och hämtat sara (min dåvarande flickvän) Jag drog hem hämtade sara och pengar till pizza. Jag, Sara och linus knallade ner till Mexicanan och åt pizza, förbi ica för att köpa schweppers eller hur det nu stavas. Drog hem till fredrik och började blanda medans sara var ute och pratade telefon med neo. Vi satte oss i soffan och shotta. Calle kom förbi och bjöd mig på 2 öl. Efter en kvart hade jag fått i mig en 70is vodka och 2 starköl. Jag hade rätt så stora alkohol problem men det var inget jag insåg då. jag började röjja och gled runt. Efter ett tag gick jag till toaletten och började spy. sara kom in och sa vafan när jag gick var han nykter. Sara ringde min pappa. Calle hade mig under ena armen och linus under den andra. Nu blev det svart när jag kom ut från fredrik men sen satt jag i bilen. Pappa kom och hämtade mig. Jag låg i bilen med Hinken. Pappa körde hem mig och jag låg och spydde. Pappa sa att jag skulle in till maria pol. Jag blev vansinnig och började slå honom. Han bad mig sluta men jag stod och veva. jag kommer ihåg att vi gick ut till bilen sen vaknade jag igen utanför sjukhuset. Somnade igen vaknade på en bår och läkarna sprang med mig. somnade och vaknade i ett rum på akuten. Jag ligger i sängen. Läkarna kommer in och säger hur mycket har han druckit. Jag svarar en 70is och 2 öl, läkarna säger att jag inte kunde veta det eftersom jag var så full. pappa skrek på läkarna. varför i helvete lyssnar ni inte på han, han har full koll på hur mycket han druckit. det kom in en utlänsk läkare och jag skrek. Ska det va så jävla svårt att få en svenk läkare på ett svenskt sjukhus? Läkaren gick fram till mig och sa på dålig svenska. Går det bra med en iranie? Jag skrek dra åt helvete jävla neger. Efter några minuter kom det en svenk läkare. sara släppte min hand och så fort jag vaknade skrek jag vart i helvete är sara? Läkarna och pappa förklarade att hon satt bredvid och så tog hon min hand igen, så höll jag på i några timmar. Nångång under tiden som jag låg deckad så blev jag magpumpad. Jag är glad att jag var medvetslös då. Efter några timmar vaknar jag upp i ett annat rum med dropp i båda armarna och sara är borta jag sätter mig upp och skriker. Vart fan är jag någonstans? Pappa förklarar lugnt att dom flyttat upp mig till en avdelning och att sara ligger hemma hos oss och sover. Nu var vell klockan runt 3 på natten och jag sov i en kvart vaknade och spydde blod, sov i en kvart vaknade och spydde blod. så höll jag på till klockan 11 på förmidagen då läkarna gav mig antikräkmedel. då slutade jag dricka. min kropp hade dagit så mycket stryk av all alkohol. det var inte värt att leva på det sättet. hel halsen var sönder skuren av att jag spytt så mycket. Det tog dagar innan jag kunde äta och 2 veckor innan jag kunde dricka kolysyrat igen. Är det värt att ¨det där ska hända för att få ha roligt. Jag drack inte för att det var roligt utan för att jag hade alkoholproblem. jag är glad att jag kom bort från det där. ni kan få några bilder.



Bilden är tagen ganska precis innan jag började spy.



Låt bilden tala för sig själv.

Ja det här har varigt jobbigt att skriva. Jag hoppas att jag kan dela med mig av mina erfarenheter och få någon att få en annan syn på livet.

Ta det lugnt.

Pusspåre

glömde en sak.

Provresultaten var 4 i promille och 4 i etanolhalt. man ska dö på 4 så jag hade tur. pusspåre

Kommentarer
Postat av: Charlie

Usch vad hemskt! Tur att du överlevde! Bra att du lärde dig något, men hemskt var det att läsa.. <3

2009-03-09 @ 17:38:40
URL: http://charliestrandberg.blogg.se/
Postat av: Aluux

de va hemskt att läsa... fick tårar i ögonen... "/

2009-03-09 @ 19:37:01
URL: http://baraalex.blogg.se/
Postat av: sandra

usch vet inte vad jag ska säga, måste ha vart jätte hemskt! det är vädigt starkt av dig att berätta om det också, bra att du har slutat dricka nu. kram

2009-03-09 @ 20:26:59
URL: http://remembersandra.blogg.se/
Postat av: Matilda

Många som är glada att ha kvar dig <3

2009-03-09 @ 21:57:37
Postat av: Pamela

Det är bra att du lärde dig en läxa och slutade dricka. Du är väldigt stark som orkar berätta och skriva om det. Det var jobbigt att läsa det du skrivit och det är tur att du överlevde. Du får ha det bra!

2009-03-10 @ 08:00:34
URL: http://pamelaas.blogg.se/
Postat av: jasmine

Usch, men det där gör du inte om väl ? ;)

2009-03-10 @ 21:48:44
URL: http://metrobloggen.se/jasmines
Postat av: jimmyh

nejdå. jag har varigt nykter sen den dagen, det var den 25 april 2008.

2009-03-10 @ 21:56:47
URL: http://jimmyhh.blogg.se/
Postat av: madeleine

Det syns på dina ögon hur förgiftad du var. Tänk att till och med betala för att bli sjuk?? Det viktiga är ändå vad man gör av sina erfarenheter och du räddar inte bara dig själv utan förhoppningsvis får ditt mod andra att kanske tänka till lite.



Kramiz

2009-03-11 @ 20:08:11
Postat av: jimmyh

Jag betalade aldrig för det där. gratis var det, full blev jag och nykter är jag. ingen mer alkohol för min del

2009-03-12 @ 00:56:16
URL: http://jimmyhh.blogg.se/
Postat av: My

Gud vad hemskt:(:( tur att du klarade dig i alla fall:) Bra att du kan snacka/skriva om det också,



kram kram kram







:D seru jag kommenterade:D

haha

2009-03-12 @ 22:52:54
Postat av: jimmyh

jag älskar att få dela med mig av mina erfarenheter. snart tänkte jag skriva om min resa från soc till psykologer till barnpsyk till nästa psyk och till psykoterapi. det rör mig verkligen att få läsa alla kommentarer och se att alla bryr sig. tack <3

2009-03-12 @ 22:56:55
URL: http://jimmyhh.blogg.se/
Postat av: Cilla

jag är glad att du mår bra nu iallafall..:)

2009-05-05 @ 21:35:52
URL: http://check.devote.se
Postat av: Cilla

DET ÄR SKIT BRA ATT DU HAR VARRIT NYKTER I ETT ÅR :D

2009-05-05 @ 21:38:40
URL: http://check.devote.se
Postat av: Jimmyh

ja över ett år nu. grattis till mig :)

2009-05-05 @ 23:38:34
URL: http://jimmyhh.blogg.se/
Postat av: Emelie fredriksson

önskar bara man kunde vara lika stark som du

2011-02-09 @ 22:36:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0