Blocket hit och blocket dit

De va ett jävla tjat om blocket...

Nu får ni inte tro att jag är arg eller något sådant för det är jag inte alls. Det är jätte snällt av er alla att säga att det finns begagnat överallt MEN vi vet mycket väl att det finns det mesta begagnat. Skulle vi vilja ha en begagnad barnvagn så skulle vi köpa en begagnad barnvagn. Nu vill vi ha en ny barnvagn och då köper vi en ny barnvagn. Vi är inte helt ute och cyklar och tror att man MÅSTE köpa allt nytt. Men vi vill ha en ny barnvagn och det är värt varenda krona.

Vi skulle aldrig ha råd att kasta fram pengar till att köpa alla möbler nytt och allt till bebisen nytt. Vi har fått nästan allt som krävs för att flytta hemifrån GRATIS av våra familjer. Eftersom att vi fått så mycket GRATIS så bedömer vi att vi har råd att köpa en helt ny vagn i en butik. JA jag vet att det finns helt nya saker på blocket. MEN vi tänker inte köpa en vagn där. Vi tänker betala dessa ex antal 1 000 lappar som krävs för att få en ny barnvagn.

Och nu kanske ni undrar varför vi så bestämt måste ha en ny för så mycket pengar?

Vi VILL ha en ny. Vi kommer att köpa en ny.

Vi lär skaffa fler barn i framtiden, man kan faktiskt spara vagnen. Även om de dröjjer 5, 10 eller 15 år så kan man spara den.

JA JAG VET ATT MAN KAN HANDLA PÅ BLOCKET MEN VI SKA KÖPA EN NY VAGN.

Det är inte direkt så att vi måste ta ett lån för att köpa denna barnvagn som vi vill ha. Kan vi vara överens om att det är jag och Andrea som bestämmer över våra inköp?

Vi köper en ny vagn PUNKT SLUT.

Pusspåre


Kommentarer
Postat av: agnes

tänkte bara ge ett tips nu när ni ska få en liten bebbe angående barn vagn.. vagnarna du visar på bilderna är egentligen inte alls bra, barnet behöver stor yta att röra sig på och en vagn med 4 "vanliga jul" om du hajar vad jag menar är även säkrare :) det finns helt sprillans nya vagnar som ser ut så så du slippe köpa från blocket hehe :)

lycka till med allt nu :D diggar bloggen

2010-04-15 @ 23:50:32
URL: http://agnesekengren.blogg.se/
Postat av: emma norrbin

Det finns nya barnvagnar på blocket också ;)

2010-04-17 @ 09:37:25
URL: http://emmaonline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0