Rutiner?

Tillbaka till vardagen! Och rutiner?

Skulle gå och lägga mig tidigt igår så jag skulle orka med första dagen på jobbet efter min lilla semester. Kom jag i säng tidigt? nej. Somnade jag när jag väl lagt mig i sängen? Nej. Jag sov 3 och en halv timme i natt. Har kännt som man inte riktigt varit med på banan under dagen.

När jag väl jobbat klart var jag jätte glad för att jag skulle få åka hem och träffa min kära flickvän och min underbara dotter. Sätter mig i min kära moppebil och börjar åka, när jag åkt i 5 minuter så här jag. Bang krash Boom. Trycker ner gaspedalen och det händer ingenting. Slår på varningsblinkers och rullar ner för backen, Hoppar ur i farten för att knuffa upp bilen på trottoaren. Öppnar handsfacket och tar fram ficklampan eftersom att det var kolsvart ute, Öppnar motorhuvet och lyser mot drivremmen. Den var borta. Drivremmen hade gått av för 5e gången. Det kan inte vara fel på remmen. Måste vara nått annat det är fel på. 

 Ringer Andrea och meddelar att jag blir sen. Ringer pappa och säger hur det är och ringer bärgaren.

Pappa var snäll och körde hem mig sen så jag slapp åka buss och tåg men att bilen gick sönder nu igen tog lixom all kraft ifrån mig. Jag hade ju knappt någon kraft kvar eftersom jag inte sovit och jag kände värkligen hur jag bara ville lägga mig ner, sova och vakna om ett par dagar för det kändes som ungefär allt gick fel.

Min bil hämtades ifrån verkstaden för 9 dagar sen och sen dess har jag kört ungefär 7 mil och nu braka skiten igen? En riktig jävla skitbil. Så nu är den på verkstan IGEN.

Sen så har det vart massa folk här idag och firat lucia lite. Bilder får ni imorgon.

Eftersom jag inte sov något i natt så tänker jag gå och lägga mig nu för jag känner mig verkligen helt slut.




Min kära skit moppebil



Förstår ni hur liten min moppebil är?

God natt

Pusspåre


Kommentarer
Postat av: Hanna

Halkade in på ett bananskal... I alla fall.

Det var ju riktigt rättvist och jämföra med en Hummer. Den som är så "normal" i storleken.. Ha ha!



Ha det gott.

2010-12-14 @ 16:34:04
URL: http://www.grimmestam.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0