Ibland är det jobbigt att ha diabetes

klockan 00:30 tänkte jag stänga av datan. Tänkte att det var ju alldeles för sent och jag ska ju upp klockan 8 för att åka till jobbet.

Jag stände av datan och tog ett blod prov. låg på 3,9. Inte jätte lågt men jag behövde äta. går ner och börjar äta. då känns de som jag ska spy. Jag försöker få i mig lite vätska och dextro för att stiga i blodsockret men jag han inte så långt innan jag satt på knä böjd över toan redo att spy.

Jag låg där på golvet och skaka och åt dextro, men så fort jag tog en liten bit så kändes de som allt jag ätit under dagen var på väg upp. efter att jag legat på badrumsgolvet i en halvtimme så lyckades jag äntligen få i mig tillräckligt med dextro för att orka resa mig upp. Sen är det tur att man har insulin pump och kan vrida ner bas insulin dosen.


Jag slapp iaf att spy men mår fortfarande rätt illa. men om 6 timmar och 20 minuter ringer klockan och jag ska göra mig i ordning för jobbet så nu måste jag verkligen sova.

Jag skriver så fort jag kommer hem från jobbet imorgon.

Pusspåre

Kommentarer
Postat av: bella

Va roligt de är att se en engagerad father to be. =)

Jag är också diabetiker och mamma. Jag har bara upplevt en gång att jag mådde illa av lågt socker. Och man blir ju minst sagt livrädd. Jag använder sprutor så jag hade ju inte den fördelen att vrida ner dosen.

Funderar på att skaffa pump. Hur tycker du de är med pump?

Testade pump för 7år sen, men jag gillade de inte då. Men man kanske ska ge de ett nytt försök.

2010-04-04 @ 22:55:16
URL: http://tantellergumma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0