Bup



En bild på en av mina mickar.

Vad händer? Jag har många läsare nu men det är ont om kommentarer. Det är ju mycket roligare när ni kommenterar.

Kom hem till en tom lägenhet idag. Andrea och Elvira är hos Elviras mormor och hälsar på eftersom att dom var på baby sim i solna idag så passade dom på att träffa henne eftersom att hon bor där. Men nu ska jag inte sitta och skriva om vad Andrea gör, de får ni läsa om på hennes blogg.

Firade denna lill lördag med att äta lite oxfile.

Riktigt så var det inte. Det fanns oxfile kvar sen i helgen så jag fick äta upp den men det är inget jag klagar över.

Det händer hur mycket som helst men jag har svårt att greppa vad jag ska skriva om.

i förrgår kom min mamma och pappa hem ifrån Thailand så igår bjöd vi dom på 3 rätters. det var trevligt och Andrea hade bakat en super god blåbärs paj.

Nu kom jag på vad jag skulle skriva om.

BUP Barn och Ungdoms Psykiatrin

Min Adhd medicin (Ritalin) började ta slut så jag ringde till bup igår och sa som det var. Hejsan, min medicin börjar ta slut, jag har fått en ny läkare som jag inte träffat än men undrar om hon kan skriva ut nya piller till mig.

dom sa att min läkare var på semester men att en annan läkare skulle skriva ut ett recept och sen skulle dom ringa och säga till så jag visste när jag kunde hämta ut det. Allt verkade jätte bra sen så ringer receptionisten upp mig.

Hon: hej enligt våra uppgifter så ska du ha medicin så det räcker till nästa återbesök.
jag: Jaha men nu har jag inte det så ni kan väl skriva ut?
hon: nej tyvär jag säger bara vad läkaren sa till mig och jag kan inte göra något.
Jag: menar du seriöst att jag ska gå utan medicin?
Hon: Ja tyvär det får bli så.
Jag blev rätt så frustrerad men visste ju att det inte var hennes fel så jag sa trevligt hejdå.

Sen ringde jag min mamma och bad henne ringa till bup och fråga vad i Helvete dom håller på med.

Mamma ringer och samma person som sa till mig att det INTE gick att göra något lovade henne att en läkare skulle ringa henne under dagen.

Träffade pappa på jobbet och berättade allt och då åkte han till bup för att prata med dom.

Han frågade vad fan dom höll på med och så sa han det bästa.

"Jag tackar för hjälpen och måste säga att jag är väldigt glad att det inte är ni som tar hand om min sons diabetes för då hade han nog varit avliden nu."

Min medicin är väldigt beroendeframkallande och jag klarar mig inte utan den. Jag skulle seriöst inte gå ut om jag inte fick min medicin. Man får så sjuk abstinens som knappt går att handskas med.

Min medicin räckte inte alls tills nästa återbesök dom hade räknat fel på 10 dagar och skulle jag vara utan medicin i 10 dagar så vet jag inte hur det skulle sluta. Tack och lov så kommer min läkare tillbaka från sin semester på måndag och jag ska då få ett nytt recept.

Jag blir så less på dom. Inte första gången man bråkat med dom heller........



Nu kommer Andrea och Elvira hem när som helst så jag ska mysa med dom.


Pusspåre

Kommentarer
Postat av: Tess

Oftast så blir det man glömmer bort att ge en kommentar och sen så brukar jag kommentera på fb.

Jag är glad att jag aldrig har behövt vara i kontakt med BUP och jag hoppas jag aldrig kommer att behöva det. Men det är ju samma sak överallt inom psyk-vården, den verkar ju vara helt åt skogen dålig. Hoppas allt ordnar upp sig!! Kram =)

2011-02-23 @ 19:07:31
Postat av: Ulrika

Klockren kommentar din pappa sa till dom!



Har du prövat någon annan medicin?

Mina killar äter Strattera och den kan vilken läkare som helst skriva ut och man får ingen abstinens om man missar. Den byggs upp i kroppen under lång tid så de får inte de där "av o på-lägena" längre.

Vi bytte för att Ritalin är dopingklassad men inte Strattera :)



Sköt om er!

2011-02-23 @ 20:00:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0