Jimmyh - Tillbaka till min gata

Tillbaka till min gata.

Jag har ju som sagt flyttat, och inte bara flyttat till en egen lägenhet utan jag har ju även flyttat ifrån upplands väsby. Bytt komun och för första gången i mitt liv flyttat. När jag tänkte efter tyckte jag att det hade hänt så mycket på min gamla gata så att den behövde en egen låt. Här är resultatet.



Text/ lyrics för Jimmyh - Tillbaka till min gata

(reff x2)

Jag åker tillbaka, tar bussen här ifrån, 529an tillbaka dit jag kommer från. Till mitt gamla hus där jag växte upp, där livet var en dans och där livet va tufft.

(vers 1)

Låt mig åka tillbaka till min gamla gata, minnas gamla saker och hur allting starta. Tillbaka till gatan där jag tog mina första kliv. Till den platsen jag startade mitt liv. De va 19 93 en vacker sommardag, jag kom hem från bb och började sjukt bra. Julen 94 låg jag på sjukhus, farmor va där familjen va hemma och fira jul. Jag fick diabetes och va nu kroniskt sjuk min broder fick hjärtfel vår situation va sinnessjuk. Utskriva från sjukan tillbaka till vår gata båda gick på medicin så våra liv starta. Kanyler i kroppen kände mig som en knarkare först nu som jag förstår att de gjorde mig starkare. Men vi åker tillbaka igen, jag tog av mina stödhjul och ramla om och om igen.

(reff x2)

Jag åker tillbaka, tar bussen här ifrån, 529an tillbaka dit jag kommer från. Till mitt gamla hus där jag växte upp, där livet var en dans och där livet va tufft.

(vers 2)

Tillbaka till min gata där alla åkte skate board, byggde hopp och ramper jag minns det som igår. Men en dag tog det bara tvärstopp grannen på gatan blev sjuk och gick bort. Vi rev våra ramper, förlorade vårt hopp, åh har inte stått på brädan sen dagen du gick bort. Vila i frid, jag saknar dig än idag, hoppas du har det bra du va bara ett barn. livet var hårt och jag lärde mig det då, men som grädde på moset togs jag där ifrån. En jobbig dag socialen var och hälsa på jag sattes på psyke och kom inte därifrån. Jag var ett barn och börja hata systemet. Jag fick aldrig hjälp, dom förstod inte problemet. Allt jag ville var att komma hem. Makten låg i deras händer dom sa bara sen.

(reff x2)

Jag åker tillbaka, tar bussen här ifrån, 529an tillbaka dit jag kommer från. Till mitt gamla hus där jag växte upp, där livet var en dans och där livet va tufft.

(vers 3)

10 år gammal, inlåst på barn psyk, en hård tid i livet då jag både fick och gav stryk. Men det va dags att flytta därifrån till en jour familj som låg långt därifrån. Efter flertal möten, utbrott och kaos, fick vi viljan igenom och jag fick komma hem trotts allt. Och du måste tro mig min gamla gata, det har aldrig vart så skönt att få komma tillbaka.  Jag minns alla gånger jag var sömnlös, träffade Matilda och natten blev tidlös. Jag saknar den tiden men vill inte tillbaka, du blev min lillasyster och de kommer du alltid vara. Tiden gick och du flytta därifrån, efter ett tag gjorde jag lika så. Mina föräldrar bor kvar men jag har flyttat därifrån. Men jag åker tillbaka. Till min gata där livet starta.

(reff x3)

Jag åker tillbaka, tar bussen här ifrån, 529an tillbaka dit jag kommer från. Till mitt gamla hus där jag växte upp, där livet var en dans och där livet va tufft.

(vers 4)

Jag har flyttat till min egna gata, här i mitt tegel hus där min dotters liv starta. Jag ska göra allt för att hennes liv ska bli lättare, vinna alla strider för att göra hennes liv bättre. Jag ska lära henne att kriga på, och om de blir svårt ska hon veta vart sin pappa står. Jag älskar dig min dotter snälla lova mig att kämpa på. Kämpa på när livet är hårt.

(reff x2)

Jag åker tillbaka, tar bussen här ifrån, 529an tillbaka dit jag kommer från. Till mitt gamla hus där jag växte upp, där livet var en dans och där livet va tufft.




Som vanligt ber jag er alla som gillar låten att lägga upp den på eran blogg. I eran logg på facebook och överallt.


Pusspåre

Kommentarer
Postat av: Lillasyster

Åååh, va gulligt! Äntligen fick jag va med i en av dina låtar (a)

Det här är nog min favorit :)

I love you big brother! <3

2011-02-20 @ 12:16:59
URL: http://matildaolsson.devote.se
Postat av: Lisa

Jag slutar aldrig att imponeras av hur stark du är! Att trots din uppväxt har du kommit riktigt långt i livet!

Bra låt, med bra text! :)

2011-02-21 @ 17:25:25
URL: http://ougat.blogg.se/
Postat av: Matilda

Riktigt bra! :)

2011-02-27 @ 14:26:39
URL: http://mlauridsen.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag älskar dina låtar jag sitter och ryser när jag hör dom och dom blir bara bättre och bättre :-D

2011-03-10 @ 11:08:38
URL: http://jennyygutemyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0