Vi har köpt lägenhet

Nu har vi ju inte velat prata om det innan allt varit helt klart. Men nu är det säkert alltihop. Vi får nyklarna på torsdag och då börjar flytten. I måndags för en vecka sedan så var vi på visning, på tisdag började budgivningen och samma dag så åkte vi dit på kvällen och skrev alla papper. Vilken otrolig känsla man fick när vi vann budgivningen. Helt otroligt.

Lägenheten ligger i Sollentuna som ligger 2 mil norr om stockholm. Jag har tidigare bott i väsby vilket ligger 5 minuter därifrån så det blir ingen lång flytt. Skönt det, Jag jobbar ju i väsby också och just nu bor vi i solna så jag halverar min restid till jobbet vilket är underbart. Mer tid till familjen!



Vårt sovrum som är enormt stort jämfört med det vi har nu. Till vänster utanför bild så finns även 2 väggfasta garderober.



Matplats i köket. Till höger är det öppet mot trappan.



köket.



köket.



Vardagsrummet som är ännu större än sovrummet.



Vardagsrummet med 2 stora fönster och en alldeles lagom stor balkong.



Badrummet.



Till höger är ett förråd. Till vänster är köket och raktfram trappan ner till hallen.  Här ser ni ju även öppningen in i köket över trappan.



Lägenheten är på 69 kvm

Jag gillar verkligen planlösningen och att det finns en walk in closet och ett förråd inne i lägenheten. Förrådet kommer senare förmodligen användas som datarum/studio.

Så nu kanske ni förstår varför vi har varit lite hemlighetsfulla. Ska bli så himla skönt att få starta i en egen bostad med min fina familj. Och alla möbler som behövs har vi redan. Fick en soffa av min syster, matbord och stolar av min morfar osv... Det ända vi inte hade var en tv så jag köpte en 42" lcd tv här om dagen, så nu har vi allt och det ska bli så skönt att få lasta in alla möbler i lägenheten!

Pusspåre

Kommentarer
Postat av: Sanna

Vad roligt att ni ska flytta och jag måste bara få säga att er lägenhet är grymt snygg.

2011-01-25 @ 00:51:18
URL: http://mammasvardag.blogg.se/
Postat av: Madelen

Kul att ni ska flytta till en så fin lägenhet. Jag har bara en fråga om ni har köpt den varför har ni då inget sovrum till eran dotter för snart är hon ju stor och behöver ett eget rum?

2011-01-25 @ 12:12:49
URL: http://svardiabetesochjag.blogg.se/
Postat av: Lisa

Hehe, då hade jag rätt hela tiden! ;)

Har misstänkt det sen allt hemlighetsmakeri började och kommenterade det i Andreas blogg häromdagen! ;)



Superkul ju! Lägenheten såg väldigt fin och fräsch ut!

Du måste lägga in bilder när ni flyttat in, när det är era möbler och så! :)

2011-01-25 @ 15:38:00
URL: http://ougat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0