Bilhögtalare som dom ska vara

Igår så började vi jobba jag och jonas. vi hämtade det material vi behövde sen satte vi igång. här kommer byggbilderna.



Vi markerade ut högtalarhålen. började borra ett hål för varje högtalare sen var det bara att såga ut rätt storlek.



bakkant ¨på högtalar ramen. sne sågad där uppe för att få en lutning på lådan.



framifrån. monterad på ramen. hålen utsågade.



bakifrån med botten på.



lådan ihop byggd och provmontering av högtalare. utan galler.



galet mycket kablar. dom sitter nu ihop och är gömda under stolen.



skarven mellan trä bitarna gör att lådan inte är tät så ljudet är ganska dåligt så jag och pappa åkte till bygg max för att köpa tätnings fog.



alla skarvar är nu tätade då finns det bara en sak kvar att göra. klä in lådan.



högtalar mattan fäst i botten av lådan.



lådan är nu helt inklädd i matta. bara en sak kvar nu. skära ut hålen för högtalarna och koppla in dom.

Färdigt resultat:







det var högtalarna det. och det blev sjukt bra bas. jag köpte även sätes överdrag som gör att det ser ut som sportstolar.



Det e nice.

Högtalarna är 2 stycken 6x9" och 2 stycken 6,5"  dom stora kostar 250 kr på teknikmagasinet och dom små kostar 200 kr på jula. mattan jag klädde högtalar lådan med köpte jag på rusta. dom kallar det för konstgräs och det kostade 149kr. annars var byggkostnaden välldigt billig då träskivorna blev över när vi byggde köket och reglarna tog vi av mina gamla styltor. hör av er för mer information om ni skulle vilja bygga något liknande. pusspåre


Kommentarer
Postat av: Alexandra

grymt snyggt jimmyh! :D

2009-08-07 @ 14:42:58
URL: http://baraalex.blogg.se/
Postat av: Jeppe

fett n1ce :) <3333333

2009-08-08 @ 02:15:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0