Det är inte sant

Jag och tobbe satte oss i bilen vi började åka kom upp på en bro. åkte uppför, nedförsbacken kom. *bom* en jävla smäll. jag hörde hur det smällde och tänkte fan där gick växelådan. men tur hade vi jag åkte till sidan av vägen och öppnade motorhuven och då hade remmen gått av. utan drivrem så går ju inte bilen framåt.



där är min rem den gick helt enkelt av. jag ringde pappa och sa att drivremen gått av och då blev han helt tyst. jag sa du behöver inte va tyst jag ringer bergaren. jag har försäkring så det är gratis. ja gör det men jag kommer. pappa kom inom en kvart under tiden ringde jag bergaren.  först avr det telefon kö sen fick jag prata med en tjej på kontoret. du har en sån där aix... axi.... axia,.... äch skit samma du har en sån där moppebil va. haha hon kunde verkligen inte uttala det vi båda skrattade. hon fr¨ågade på vilken gata jag stod sedan tog hon mitt mobil nummer och vi la på. efter ungefär 10 minuter ringer en kille tjenare jag kan inte ta dig med min bil så jag skickar en kolega han ringer upp dig snart. den 3e personen ringde och sa att det var mycket trafik och att han skulle komma om en timme.  jag och pappa låste bilen och tobbe hade redan åkt in mot stan. vi tog en sväng till donken och efter det gick vi in på stadium. dom hade ingen keps till mig så vi tog intersport.



denna fina keps hittade vi på intersport desseutom var den billig. 300kr skulle helst vilja ha en new yorker keps men dom finns ingen stans sesången börjar väll ta slut men denna keps e typ min stil. den e stil ren. clean :)

men iaf när vi gjort allt detta åkte vi tillbaka till min bil och tiden gick.  den där timmen han sagt skulle gå gick och en till. när det gått två timmar gick jag iväg och ringde till han som ringt mig.

jag: hejsan det är jimmy med moppebilen.
han: hej vad är det?
jag: du sa en timme och det har gått två.
han: va har ingen ringt eller kommit?
jag: nej du och jag börjar tröttna på det här.
han: jag ringer min kolega så ringer jag upp dig om 2 minuter.
Jag: det hoppas jag. hejdå
han: hejdå.

2 minuter gick och han ringde.

Han: hejsan det har skätt ett litet litet missförstånd?
jag: (chockad) ett litet litet missförstånd. "jag sa det ironiskt lugnt"
han: ja jag trode att han skulle hämta din bil och han trode att jag skulle göra det.
jag: (en djup suck) okej vad innebär detta?
han: jag är på väg till dig nu och han också. men jag är på essingen så det kan ta lite tid.
jag: okej hejdå.
han: hejdå.

sen efter drygt en timme kommer en bärgare som redan hade en bil bak. han kom ut och sa att detta var skandal och att hans kolega var på väg för att hämta min bil så han tog nycklarna så kunde vi åka.

visst alla människor gör fel. dom har säkert ett stressigt jobb. men när han sa ett litet litet missförstånd så blev jag så lugnt sur som jag kan bli ibland. jag känner att jag kan slå ihjäl någon men känner mig så lugn, så jag gick runt och sa ett litet litet missförstånd välldigt länge med en otroligt lugn och ironisk röst. min pappa bara skrattade åt mig och jag förstår honom.  men visst dom gjorde fel men det gör alla men så som jag är så hatar jag att sitta still. (adhd gånger 1000) men jag satt lugn för jag visste att det bara skulle ta en timme sen tog det två sen så sa han det där med ett litet litet missförstånd. jag blev helt slut av detta. ni läsare med adhd vet hur slut man kan känna sig efter ett utbrott. asså typ helt död men ändå lugn. så kännde jag utan att få ett utbrott. jag tror jag fick ett psykiskt utbrott istället för ett fysiskt. men iaf vi lämnade min bil där och åkte hem och åt midag. sedan tog jag moppen och drog till ip och träffade massa folk. det kom världens gulligaste 5 åring dit också :) han sprang runt och busade lite och alla tjejer tyckte han var jätte söt medans killarna bara suckade. men han var gullig. sedan åkte jag hem och nu sitter jag här. mina föräldrar åker imorgon så vi måste typ åka och hämta min bil i danderyd med andrea´s moppe. men de funkar. nu ska jag väll " sova" kommer inte somna fören om massa timmar men jag ska försöka iaf.  ha det bäst. pusspåre

Kommentarer
Postat av: emma

Fett nice blogg :D

2009-08-10 @ 23:53:26
URL: http://biingo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0