Parkerings böter och pizza

jag känner att det var välldigt länge sedan jag skrev ett. "vad jag har gjort under dagen" inlägg.  så nu kommer det.

jag vaknade låg i morse. hoppade upp på kryckorna och åt lite. sedan åkte andrea och hennes mamma till andrea´s pappa och då hoppade jag iväg på kryckorna till ica vid pampas marina. det är gratis att stå där dygnet runt men jag fick en parkerings böter.



tycker de va en konstig bötes lapp. den va inte ens inplastad, hur gör man då om de börjar regna?

jo jag fick en parkerings böter men de står ingenting om att det är avgift. det står parkering för ica kunder. det står inte parkering för ica kunder övrig tid avgift. boten skrevs halv 3 i natt. men nu sitter jag vid datan här och försöker förstå mig på hur man överklagar. desseutom var det överträdelse nummer 50 vilket innebär att det är ett övrigt parkeringsfel jag gjort. finns alltså inte med bland dom vanligaste.  men nu ska jag skicka in en överklagan. men iaf jag tog bilen ner till tomteboda och mötte mamma. jag ringde och sa kom ut med 100 kr men ta med 25 kronor till parkeringsavgift också. så kom hon ut och säger. jimmy har du fått parkeringsböter nu igen. men aif när jag fått pengarna så åkte jag till ica maxi och köpte påfyllning till mobilen och en deo. sedan när jag kom hem så kom svärmor ganska precis efter. andrea var kvar hos sin pappa så jag och svärmor gick ut då hon fikade och jag efteråt åt pizza. och nu har jag precia kommit tillbaka och väntar på att andrea ska komma hem. man får itne parkera här utanför idag heller då dom lägger ny asfalt och så ställde jag mig på gatan utanför men då säger svärmor att det är städdag imorgon så jag måste flytta bilen. och kranvattnet har avrigt avstängt idag mellan 9 i morse och klockan 2 nu på eftermidagen. men nu ska jag nog raka skallen och lägga mig i badet. lite problem att stå i duschen just nu. för jävla jobbigt att hoppa på kryckor. blivigt röd i händerna typ som skavsår. gör skit ont iaf. men nu ska jag vidarre då jag skrivigt detta tråkiga. vad jag gjort idag inlägget. pusspåre

Kommentarer
Postat av: Matilda

Heej, vad jag vet om parkeringsböter är att dom ska betalas. Sen kan man överklaga. Betala man inte får man en påminelse osv.



Kjam

2009-08-22 @ 12:12:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0