botten av en hink

hejsan alla underbara läsare hade inte alls tid att uppdatera igår. får vell berätta lite om dom 2 senaste dagarna.

Måndag:

jag vaknade bredvid andrea. det var hur underbart som helst. jag åkte till skolan, stannade på vägen och åt en vurre på statoil (french hotdog) sen var jag i skolan en stunt, drog hem åt lunch med brorshan och tvättade bilen och damsög i hela ilen och tömde all skit som var i. så nu e min bil som ny. på kvällen var jag med linus, fredrik och matilda. vi gjorde vell inget specielt bara träffades lite. jag kom hem vid 10 och började må jätte illa och var berett på att spy skulle säga godnatt till mamma och pappa och sen gå ner på soffan men jag han bara till badrummet ( typ 1 meter) innan jag behövde lägga mig över toaletten. där orkade jag inte ligga så jag tog en hink och gick ner. specielt mycket tv tittande blev det ju inte då jag låg i soffan med hinken i armarna. så de jag kollade på tills jag sommnade var botten av hinken. jag somnade med hinken i armarna. 

Tisdag: 

vaknade allt för sent så de blev raka vägen till skolan. jobbade med det jag skulle sen åkte jag upp till tillbergs billackering och vi kom överens om att jag ska lämna in bilen imorgon så fixar han handbromsen så den funkar igen wiiiiiiiie. han kommer förstärka den också så den håller för min agressivitet (a) efter det åkte jag mot andrea. stannade på solna grillen och köpte kebab sen på pizzerian och köpte pizza till andrea.  nu sitter vi i soffan och jag skriver blogg och hon designar sin blogg. 

nej nu har jag lite frågor jag vill att ni svarar på om ni vill de skulle vara jätte roligt.

om du är kille: vad skulle du göra om din flickvän blev gravid? 
vad tycker du om abort? 

om du är tjej: vad skulle du göra om du blev gravid?
vad tycker du om abort?
skulle du vilja/klara av att göra en abort?
har du redan gjort en? hur var det?

man får göra abort fram till vecka 13 det tycker jag är konstigt med tanke på att då har det redan blivigt en människa med fingrar, tår, mun och alla organ. då kan barnet röra på sig och är ordentligt utvecklat. säg vad ni tycker. jag skulle vilja behålla mitt barn om det skulle bli så men självklart är det bra med aborter med tanke på att vissa inte vill ha bar eller inte klarar av det. säg vad ni tycker nu. 

pusspåre

hittade en bild från i somras e ju tvungen att lägga upp den.




så är det. pusspåre




Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag skulle bli väldigt förvånad om jag blev gravid i och med att det krävs en kille för att det ska hända, och en sån har jag inte.



När det gäller abort så tror jag inte att jag skulle klara av att göra en. Jag skulle behålla barnet, även om timingen inte skulle vara perfekt. Barn är bland det bästa jag vet, och jag vill ha flera stycken (sen, nån gång i framtiden..)

2009-01-13 @ 16:48:06
URL: http://liteavmig.blogspot.com
Postat av: Linnea

i och med att det krävs en kille för att det ska hända, och en sån har jag inte.



När det gäller abort så tror jag inte att jag skulle klara av att göra en. Jag skulle behålla barnet, även om timingen inte skulle vara perfekt. Barn är bland det bästa jag vet, och jag vill ha flera stycken (sen, nån gång i framtiden..)

2009-01-13 @ 16:51:13
URL: http://liteavmig.blogspot.com
Postat av: Anonym

sry x) men det är Neeeeeellzaaan! här ;]

jag har skrivigt klar tmin blogg, X) men nu hittar jag inte vilken sida det är som man skriver själva inlägget X) pulish.. push.. eller vad hete den? :$ <3

2009-01-13 @ 18:20:35
Postat av: Hannah

Haha du är galen jimmy (ang bilden)



om jag blev gravid skulle jag nog prata med mamma och alla runt omkring mig, försöka få ngn klarhet i hur det är att vara ung mamma, och verkligen tänka över omjag skulle klara det just nu. jag tror att jag skulle behålla barnet. men då skulle jag vara nästan 18 när barnet kom om jag skulle bli gravid nu vill säga. så jag tror att det skulle fungera. det skulle ju fucka skolan totalt, men jag tror ändå att det skulle lösa sig. och det skulle vara mysigt att ha ett barn, men inte än, jag vill gå klart skolan först så tills dess: P-piller i love you!

haha^^



varför undrar du det här?

puss<3

2009-01-13 @ 19:02:36
URL: http://reflekterad.blogg.se/
Postat av: Matilda

vad skulle du göra om du blev gravid?

Först drabas av panik.

vad tycker du om abort?

Klart man ska få göra abort.

skulle du vilja/klara av att göra en abort?

Skulle varken vilja eller klara av det.



Kram :)

2009-01-13 @ 19:34:21
Postat av: jimmyh

jo jag frågar för jag tycker om när jag får höra vad ni tycker och skulle göra. lite synd att ingen kille svarat men tycker om diskutioner och framför allt nu när de rör ett litet barn. jag tycker att det är lite sent att få göra abort i vecka 13 då har barnet lixom redan utväcklat det mästa men ändå bra att man kan göra det

2009-01-13 @ 19:38:55
URL: http://jimmyhh.blogg.se/
Postat av: Liinuuus

klart man ska få göra abort kan man ta hand om ett barn så ere klart att man inte ska göra abort..

2009-01-13 @ 20:06:45
URL: http://linos.blogg.se/
Postat av: Liinuuus

klart man ska få göra abort kan man ta hand om ett barn så ere klart att man inte ska göra abort..

2009-01-13 @ 20:07:07
URL: http://linos.blogg.se/
Postat av: Liinuuus

jag skulle få panik den jag var tsm blev me barn liskom visst vill jag ha barn men inte när man är så ung

2009-01-13 @ 20:23:11
URL: http://linos.blogg.se/
Postat av: Flickvän

Älskling du vet precis vad jag känner för den här frågan.

Jag har varit gravid och gjort abort, jag blev dock tvingad till det. Jag är glad att jag gjorde det pågrund av att jag skulle aldrig vilja ha "honom" som pappa till mitt barn.



Skulle jag bli gravid igen så skulle jag varken orka eller vilja gå igenom en abort då det är det värsta jag gjort.

Ja aborter är väl bra för folk som inte klarar av ett barn eller inte vill ha barn.

Jag tror helt enkelt inte att abort är ett alternativ för mig igen ;)<3

2009-01-13 @ 22:08:38
URL: http://cimarosa.blogg.se/
Postat av: N

Jag skulle få panik och kan ju säga att jag inte vill bli morsa vid 14 års ålder. nejnejnej.. Abort skulle vara en självklarhet för mig för att jag vill absolut inte ha barn nu. Eller innan jag är 20 iallafall.. skrämmer mig faktis av att jag kan bli gravid när jag är såhär ung..

Skulle nog klara av en abort, så länge man ha någon som stöttar innan, medans och efter :)

2009-01-13 @ 22:28:12
URL: http://ninaronnn.blogg.se/
Postat av: jimmyhh

tjenare Neeeeeellzaaan när du ska skriva i bloggen så går du in på www.blogg.se

2009-01-14 @ 12:52:33
URL: http://jimmyhh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0