fredag, lördag, söndag

hejsan allihopa vad har hänt i helgen?

Fredag:

i fredags var det första dagen i skolan och där hände det ju ingenting efter det så åkte jag till andrea och satt och väntade på att hon skulle komma hem från skolan. då hade jag inte träffat henne på jätte länge (typ 3 dagar) så jag åkte ner till hennes skola och hämtade henne där men innan vi åkte hem så var vi ju tvungna att pussas jätte mycket.
sen gjorde vi inte mer än nödvändigt innan vi åkte till  väsby. vi hade det bara mysigt och tittade på tv och spelade wii, nu har vi två kontroller så det är lite roligare men det kommer ju ändå min syster ta med sig när hon flyttar. men på pappa verkar det som vi kommer att köpa ett nytt wii så det gör inget. klockan 9 var vi i kista och skulle se på bio vi såg senaste wallander. den var sjukt bra slutade absolut inte som man hade väntat sig. den var jätte bra. ungefär kvart i 2 på natten började jag må väldigt illa. jag la mig på golvet vid hinken och väntade på att spy men gjorde det aldrig, vaknade ett antal gånger under natten och mådde illa sen när jag vaknade på morgonen mådde jag fortfarande illa. det brukar ju gå över under natten?

Lördag:

ja jag vaknade ju och mådde illa och då ville jag ha yoghurt så jag och andrea satte oss i bilen startade och backade sen smällde de, så de var ju bara att åka upp och parkera igen då. det var samma sak som jag skrev om i tidigare inlägg. avgasröret lossnade så vi åkte med mamma och handlade istället. jag mådde illa nästan hela dagen så någon reklam utdelning blev det inte men lite wii spelade vi fram emot kvällen sen var vell den dagen slut. bara ta det lugnt hela dagen var skönt.

Söndag:

jag och andrea vaknade när mamma kom in för att väcka oss men vi ville ju inte upp så vi somnade ju så klart om. efter ett tag kom vi upp åt lite och gick ut och delade reklam. det var inte så himla jobbigt den här gången. det vägde inte så mycket och vi gick bara runt och snackade skit så det kändes i alla fall som att det gick fort. när vi kom hem var jag låg och jag orkade inte laga någon mat så det blev frostis med mjölk, riktigt gott men ingenting som diabetes läkaren blir glad av att höra. vi la oss i sängen och vilade en bra stund efter maten innan vi orkade gå ner igen. även då spelade vi wii sen var det dags att fixa avgasröret på bilen så jag, andrea och pappa gick ut och försökte oss på det. det funkade en stund sen gick de inte längre så vi gick in och åt mat sen åkte vi till okq8`s gör det själv hallar och lagade det. det var inte så svårt men man var tvungen att få upp bilen i luften för att komma åt och se ordentligt.



de finns inga ord för hur liten min bil är. titta själv och se hur fantastiskt roligt det ser ut när den är en bit upp i luften.
bilen var fixad på 20 minuter sen åkte vi hem och ringde andrea´s mamma sedan bar det av till solna. jag och andrea ska bara träffas en gång i veckan och sen på helgerna är det tänkt för att vi vart så mycket med varandra så vi behöver vara utan varandra lite och hinna med att göra andra saker och vara med andra personer. vi åkte i alla fall och på vägen stannade vi för att tanka på statoil i solna men då fick man ju inte göra det där jag stod för att så måga andra bilar tankat och kört iväg utan att betala. jag gick in och pratade med dom och dom bad mig bara att byta pump så skulle allt funka fin fint. sen kom vi hem och åt lite mini vårrullar. nu sitter vi i sängen kollar på familj på väg på tven och sitter med varsin data och skriver blogg. jag är nöjd med min ekonomi nu i alla fall. jag har knappt några utgifter längre. det ända jag köpt den här månaden är ju domkraften så jag kommer ha jätte mycket pengar när nästa månadspeng och lön kommer. det var vell allt ni får ha det så himla bra allihopa pusspåre

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad underbart att läsa din blogg igen och vad fin du är på bilderna =) Längtar och ser fram emot att sätta igång att chatta igen. Kram från oldiepedagogen Madeleine

2009-01-12 @ 11:31:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0