hellre slagen i ansiktet än sparkad i ryggen

Rubriken har inte så mycket med inlägget att göra. lite har det väll att göra med inlägget men de jag menar med rubriken är att jag hellre ser att någon står och snackar skit om mig framför mig än att ta det bakom ryggen på mig.

Nu har jag ju varigt borta i över en vecka. men innan jag ska skriva om semestern måste jag skriva vad som hände innan.

Jag och ted att stått och målat mitt hus hela dagen. vi åkte till coop för att han skulle äta på donken. inne i kassan på coop träffar vi kim och huttiz.  snackar lite i kassan, kim och huttiz går medans vi betalar och så kommer jag och ted ut på parkeringen och ser min bil stå såhär.



Huttiz och kim hade helt enkelt lyft min bil och ställt den på 2 stenar. hade stenarna varigt större så hade det varigt jobbigt men nu var det bara att släppa på handbromsen så rullade den ner utan att bli skadad.

Jag köpte två paket innan jag åkte på semester och paketen hade dom klokaste varningstexterna.



Nu vill jag fan skapa debatt bland kommentarerna. är inte detta dom vettigaste varningstexterna. och hur i helvete kan man röka när man är gravid? jag röker inte ens framför ett barn. jag vill inte vara någon dålig förebild och för det andra ska dom inte andas in röken. men så fort jag röker och ett barn kommer så gömmer jag ciggen. där har jag respekt är det någon som håller med mig eller tycker ni att det är helt okej att röka vid barnen och framförallt när man har ett i magen? hoppas någon yttrar sig om dom raderna.

nu kommer vi till resan.

Vi åkte ner till falkenberg. det var så mysigt för jag och andrea bodde i en egen liten stuga och mamma och pappa en kilometer därifrån. i falkenberg gjorde vi inte allt för mycket vi var ju där för att åka till vallarna och kolla på frilufsteater. och fy fan vad vi skrattade. det var helt sjukt roligt. sen så myste vi bara på stranden och tog kvällsprommenader tillsammans. gick ner på stranden också vid 2 tiden på  natten. det var mysigt för det var helt kolsvart men man hörde vattnet slå mot land. iaf så får ni en bild på mig och andrea på stranden.



Jag älskar dig <3

efter falkenberg åkte vi till gekås i ullared och där var det galet mycket folk. påfrästande för min adhd men jag klarade mig då jag kunde gå hur fort jag ville utan att stanna på saker jag inte var intresserad av. vilket slutade med att jag och pappa gick för sig. och mamma och andrea för sig. jag hittade ett ratt över drag till bilen. 2-takts olja för 40 kr litern. (brukar kosta 80kr litern) en ny vindrutetorkare och självklart en stor rulle silvertejp. efter det sov vi en natt på vandrar hem som var riktigt mysigt. när jag vaknade där på morgonen så hade jag 2 ciggaretter kvar och jag hade bestämt mig att sluta så när jag rökt upp dom under förmidagen så var det slut.

bild på mig med min sista ciggaret.



så jag fick från det där till det här.



nikotin tuggummin. det har alltid funkat förut när jag har slutat men nu känndes det inte som det brukade. jag tuggade dom tills igår kväll. och när jag vaknade i morse hade jag bestämt mig för att sluta med dom också.
och under hela dagen så har jag inte tagit ett enda tuggummi. nu känner jag att jag skriver alldeles för fort och måste backa till falkenberg. när vi var ute och gick så hittade vi en skit snygg ?bil? ja jag vet inte riktigt vad jag ska kalla den. den var registrerad i holland. ni får 2 bilder.





den har ratt och är högerstyrd men eftersom den bara har registreringsskylt bak så kanske den är registrerad som en motorcykel. jag har ingen aning men hur som helst så tycker jag att den är hur tuff som helst. snygg vet jag inte om den är men tuff är den helt klart.

när vi låg på stranden så ville jag busa lite och titta på bilden.



Det är andrea´s rygg och hade hon legat kvar så där och solat så hade hon fortfarande haft en brun rygg med ett vitt hjärta på. men iaf nu hoppar vi till strömstad igen. det var skit dåligt väder det regnade, regnade och regnade. men när det var fint väder så fiskade vi krabbor. jag lägger upp bilder sen då vi lagt över bilderna från andrea´s kamera. en av dagarna fick vi för oss en sak. vi drar till norge. och de gjorde vi.



Där är gränsen mellan sverige och norge och här kommer en bild på skylten.



en kväll när jag och andrea skulle gå en promenad kom vi inte längre än till bryggan innan vi fasnade för solnedgången. sista bilden nu.



dålig bildkvallite pga mobilkamera. nu måste jag vidare. uppdaterar så snart jag kan ska skriva lite mer om min diabetes och alopecia areata. jag fick en kommentar av en mamma som har ett barn med diabetes och gör utredning för adhd. känndes så bra att få svara på alla hennes frågor.

NU måste jag vidare. pusspåre

Kommentarer
Postat av: sandra

Jag håller verkligen med dig om att inte röka framför barn..det känns helt fel!

2009-07-14 @ 02:12:04
URL: http://ssandrajannati.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0