inte bra, inte bra alls

klockan är nu 02:00 när jag skulle lägga mig 23:15 låg jag på 17,8 i blodsockret. nu ligger jag på 16,4 jag har alltså totalt sjunkit 1,4 enheter på nästan 3 timmar. jag har tagit totalt 19 enheter vilket jag igentligen borde svimmat av. första dosen var 5 enheter insulin och på det borde jag ha sjunkit från 17 till ungefär 8 men nu har jag tagit 19 enheter och bara sjunkit 1,4 enheter. ja nått är fel och jag måste byta nål. det jobbiga är ju att  jag redan gjort det idag. aj fan nu kom jag på att insulinet låg i bilen då det var så himla varmt och vid för hög värme kan det sluta fungera. om det nu är det som är felet så hjälper det inte att jag byter nål och om det inte gör det så måste jag åka hem för att hämta nytt insulin och det vill jag ju helst slippa. jag uppdaterar om hur det går. håller tummarna. pusspåre

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0