när tar sjukdommarna slut

Som ni flesta vet har jag både diabetes och adhd. de inte många vet är att min ena njure är 6 centimeter lång och den andra är 12 centimeter lång. nu har jag fått en till sjukdom som jag tror heter alopecia areata eller om det var alopecia universalis eller areata universalis. kommer inte riktigt ihåg men det betyder iaf att man tappar hår fläckvis över hela kroppen. och jag undrar när sjukdommarna ska ta slut. jag får ju bara fler och fler. men ni får en bild på mitt hår iaf så får ni se hur det ser ut.



Ja ni ser ju hur det ser ut. och jag har börjat tappa fläckvis på benen nu också sen kan man tappa ögonbryn, skägg och istort sätt allt hår på hela kroppen. nu har jag även börjat få tunt hår ganska precis i mitten av huvudet så där komemr jag väll också att tappa håret. sjukdommen innebär att imunförsvaret angriper sina egna celler och man tappar håret. jag avr hos en läkare som sa att sjukdommen inte hade något namn så då sökte vi på nätet och hittade sjukdommen. ringde upp läkaren och han sa då att han kännde till sjukdommen. eftersom att jag alltid har rakat hår så är det inget problem för mig men om jag börjar tappa ögonbrynen och skägget när jag blir äldre så blir det lite jobbigare. sjukdommen går inte att bota men skadar heller inte kroppen. det finns ingen klar orsak till sjukdommen men den tros bero på stress eller deppretion man kan även då det över ett halv år efter en välldigtr dramatisk händelse i sitt liv. jag tycker varken att jag är stressad eller deprimerad men men. jag är glad att jag inte har någon dödlig sjukdom iaf. jag tänker raka av håret nu igen sen låta det växa ut så här långt om en månad igen så jag ser hur mycket mer hår jag tappat. då får ni självklart en ny bild igen. det var allt för mig idag.

Pusspåre

Kommentarer
Postat av: Annika

Hej. hittade din blogg då jag sökte på adhd/diabetes.

Jag är mamma till en kille på 8 år som har diabetes sen 4 år tillbaka å nu är vi på utredning på adhd.

Hur funkade du innan du fick medicin.... Jag vet att du är ung, men du verkar väldigt förståndig av det jag läste iaf :) Min son funkar inte alls å diabetesen är åt helskotta. Hur länge har du haft båda delarna å hur funkar medicinerna ihop.. Hoppas jag inte är för påflugen. Tänkte att du som e ung kan få mig att se från min sons sida av det hela. Då jag vet att inom mig kokar det rätt så ofta..Å det där med att få sjukdommar på sjukdommar.. Jag har fler barn.. Men det är min son som åker på ALLT.. Får vara glad så länge det är överlevnadsbart iaf. Ta hand om dig!

MVH Frågvis mamma (ursäkta om det är stavfel) =D

2009-07-05 @ 17:17:25
Postat av: Jack

Tjabba, maila mig jag ramlade in på din blogg av en slump nu och såg din sjukdom alopecia, jag har också den. Skulle vara kul att prata med någon om den. Jag har läst rätt så mycket om den.



MVH// Jack

2010-10-03 @ 18:29:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0